Vraag & Antwoord

Anders (software)

RTHDCPL.EXE foutmelding na installeren nieuwe nvidia drivers

15 antwoorden
  • RTHDCPL.EXE- ongeldige verplaatsing van systeem DLL bestand Systeem DLL bestand user 32.dll is verplaatst in het geheugen. De toepassing zal niet goed werken. De verplaatsing was nodig omdat DLL bestand C:\WINDONWS\system32\HHCTRL.OCX een adresbereik in beslag nam dat was gereserveerd voor systeem DLL bestanden van Windows. Neem contact op met de leverancier van het DLL bestand voor een nieuwe versie. Deze meling verschijnt nu iedere keer als de pc opstart. Heb de oude NVIDIA drivers verwijderd zoals vermeld in de laatste Tips en Trucs (nr4) en daarna de nieuwste drivers geïnstalleerd. Ik zie het verband niet maar goed. Blijkbaar heeft het DLL bestand te maken met het geluid gebeuren op de pc. Google geeft een heleboel resultaten met als gevolg dat de bomen door het bos niet meer te zien zijn. Dus: wie weet wat te doen??
  • Blijkbaar inderdaad van een realtek geluidskaart/chip. http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/rthdcpl/ Verwijder die driver eens, en kijk wat dat doet. Je kunt ook eens kijken of er een nieuwere driver te vinden is bij realtek.
  • zal de strijd maar eens aangaan. Bedankt voor de info.
  • als je op HHCTRL.OCX zoek vind ik het volgende: beveiligings lek in windows zie: [url]http://www.microsoft.com/netherlands/technet/security/bulletin/ms05-001.mspx[/url] gr hugo
  • Ik heb hetzelfde probleem sinds de windows update van gisteren en op verschillende fora zie ik mensen die ook deze vraag stellen.Zie o.a.: [url]http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1210247[/url] Je zou dus een herstelpunt kunnen terugzetten in afwachting van van een update van deze update, maar aangezien het een kritische update is loop je dan een veiligheidsrisico. Ik zelf klik gewoon dat venstertje dicht tot MS met een oplossing komt, want voor zover ik heb kunnen nagaan werkt alles naar behoren.
  • Via msconfig alle RealTek programma's die automatisch opstarten, uitschakelen.
  • via software explorer het betreffende programma uitgeschakeld. (disabled) Nu rustig verder snuffelen tot er een oplossing is gevonden. Wordt vervolgd.
  • De link van PS stuurt je in de juiste richting en blijkbaar de oplossing. Ga de boel weer inschakelen en opnieuw opstarten.
  • het werkt. Had dus niets met de nieuwe drivers te maken maar met een update. Die instellingen gelijk aangepast. Eerst maar eens zien wat ze willen dat ik update :wink: [/url]http://support.microsoft.com/kb/935448/[url]
  • Ik heb hetzelfde probleem sinds de windows update van ergisteren. Heb antwoorden van Gerben & Venzent gelezen en daarna naar : uitvoeren -- msconfig - opstarten -- unticked RTHDCPL -- opnieuw opgestart en VOILÀ ! Bedankt voor de hints: Gerben & Venzent !!! By the way Sound and Video all Okè !! :lol:[color=indigo:505445d3f8][/color:505445d3f8]
  • [url=http://support.microsoft.com/kb/935448/]Deze link[/url] lost inderdaad alles op. 1 Klik halverwege de pagina op "Download the 935448 package now". 2 Selecteer evt. de taal (Dutch) in de volgende pagina. (Dat leest wat makkelijker). 3 Kies "Doorgaan" voor de validatie van je Windows. (Die moet wel [b:427ca3861e][u:427ca3861e]LEGAAL[/u:427ca3861e][/b:427ca3861e] zijn, anders kom je niet verder.....). 4 Na een gelukte validatie wijzigt de "Doorgaan" button in "Download". 5 Kies in het pop-up download venster voor "Uitvoeren" of "Opslaan". Ik ben zelf een voorstander van het laatste; "Opslaan". 6 Sla 'm ergens op en dubbelklik de .exe file. 7 Voor alle zekerheid even opnieuw starten wanneer de installatie gereed is.
  • Hoi, Ik heb geprobeerd deze download uit te voeren,lijkt te lukken,maar aan het einde een mededeling,dat de download niet gelukt is,omdat de taal niet overeenkomt met de taal van de geinstalleerde versie.Ik heb gepro- beerd in DUTCH en ENGLISH.Beiden zijn niet gelukt.Wat doe ik verkeerd en is dit op te lossen? Groet, Keith
  • ??? Onduidelijke melding! De "taal" heeft, dacht ik, in dit geval alleen te maken met de taal van de webpagina....... :roll: Wat ik zelf zou doen: - De-installeer (voor zover van toepassing) die hotfix via conf. scherm / software - Probeer 't eens op een andere wijze. D.w.z.: als je 'm hebt gedownload en dubbelgeklikt ("opslaan"), probeer dan eens die andere mogelijkheid: "uitvoeren"..... Andere suggesties heb ik niet.... :(
  • [quote="keith richards"]Hoi, Ik heb geprobeerd deze download uit te voeren,lijkt te lukken,maar aan het einde een mededeling,dat de download niet gelukt is,omdat de taal niet overeenkomt met de taal van de geinstalleerde versie.Ik heb gepro- beerd in DUTCH en ENGLISH.Beiden zijn niet gelukt.Wat doe ik verkeerd en is dit op te lossen? Groet, Keith[/quot
  • Hallo , ben nieuw hier dus ik hoop dat ik het goed doe . Het is mij nu wel gelukt , ik heb nu na opstarten geen foutmelding meer !!! Even die pagina vernieuwen en opnieuw downloaden !!! SUCCES

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.