Vraag & Antwoord

Anders (software)

kan geen email verzenden

15 antwoorden
  • Hallo, Sinds een tijdje kan ik alleen nog maar emails ontvangen, en geen een meer verzenden. Ik heb vanalles geprobeerd: ander programma, windows eropnieuw op, in de tussen tijd een hele nieuwe pc gekocht en ook nog 2 keer verhuisd. En nog lukt het niet. Ik kan alleen maar email verzenden via webmail van orange. Ik heb al naar de helpdesk van orange gebeld, zij zeggen dat het probleem bij mij ligt en niet bij hun en dat zij het niet op konden losssen. Iemand een idee waar het aan ligt???? sceenshot van de foutmelding: [url=http://www.plaatjesupload.nl/bekijk23/-316944.html][img:76570f17aa]http://www.plaatjesupload.nl/img25/1193244889-080.jpg[/img:76570f17aa][/url]
  • Tja, als alle gegevens correct zijn en het wil (al langere tijd) niet meer lukken, dan zou ik die account verwijderen (ik neem aan in Outlook of Outlook Express, [b:733b5d86dc]Extra - Accounts[/b:733b5d86dc]) en 'm hierna aan de hand van de door de ISP vestrekte gegevens nogmaals aanmaken. Als het dan nog steeds niet wil lukken, dan zal die helpdesk toch wat meer hulp moeten bieden dan de uitspraak "dat het probleem niet bij hun ligt"..... :wink:
  • ja dat heb ik al heel vaak gedaan, het is niet alleen mijn account. Mijn broers en mijn moeder hebben er ook last van.
  • het moet ook zijn pop3.xxxxx . en smtp.xxxxxx . en natuurlijk het goede wacht woord
  • Mijn oog viel op "verhuisd". Hield dat niet niet een verandering van profider in? B.v. ingeval van kabelinternet verhuizing naar een plaats buiten het voorzieningsgebied van de vorige. In dat geval zou het volkomen verklaarbaar zijn t.g.v. niet correcte smtp-instellingen.
  • nee ik ben niet van profider veranderd en ik heb hem verder goed ingesteld met de pop en smtp server.
  • Toch moet het haast een (tik?) foutje zijn bij de instellingen van de uitgaande server (smtp). Deed het probleem zich op de oude pc ook al voor? Zo niet, dan zou je kunnen proberen op je oude pc een backup, .iaf bestand te maken van je account. Je kunt deze maken door je email account te exporteren en vervolgens weer op je nieuwe pc in te lezen.
  • Kun je de smtp-server überhaupt wel bereiken? Probeer eens te pingen naar de server en kijk dan eens wat het resultaat is. ping-instructie: 1. Open de command-prompt (start->uitvoeren->'cmd') 2. Type het commando (zonder quotes): 'ping smtp.orange.nl' Ook kun je eens proberen om handmatig een verbinding te maken met de server. Dit kun je op de volgende manier doen: 1. Open de command-prompt (start->uitvoeren->'cmd') 2. Type het commando (zonder quotes): 'telnet smtp.orange.nl 25' Als het goed is krijg je nu een melding in de trant van: "220 mwinf7004.orange.net ESMTP ************" 3. Type het commando 'quit' (zonder quotes) om de verbinding weer te verbreken. Als dit alles niet werkt, kun je eens kijken naar de firewall. Wellicht dat die het één en ander staat te blokkeren. edit: @020 Volgens de helpdesk pagina's van Orange ([url=http://www.orange.nl/mijn_account/internet_vaste_telefonie/instellingen/email/win_outlook_5/index.html]hier[/url]) is adres van de pop-server wel degelijk 'pop.orange.nl' en niet pop[b:ba811a0f90]3[/b:ba811a0f90].orange.nl
  • nee er zit absoluut geen typfout in de gegevens. En op mijn oude pc deed hij het ook al niet. Als ik de ping test doe geeft hij aan: time-out bij opdracht. time-out bij opdracht. time-out bij opdracht. time-out bij opdracht. Ping statistieken voor 193.252.23.135: Pakketten: verzonden=4 ontvangen=0 verloren=4 (100% verliest) en bij handmatig geeft hij aan dat hij geen verbinding kan maken. Ik denk dus dat hier het probleem ligt. Iemand een idee hoe ik verbinding kan maken met de smtp server?
  • ga daar eens proberen en rondvragen..... http://orange.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=6&thread_id=664 Waarom deed je dat niet meteen trouwens,veel providers hebben zulke forums, die mensen weten meer dan wij.... Zo'n forum is met google in no time te vinden lijkt me....
  • oh ik wist egt niet dat orange een forum had :oops: Ga ik het daar proberen. iig bedankt
  • wat is de ping opdracht die je dan geeft
  • datgene wat human printer schreef heb ik gedaan
  • Ik heb nog een paar vragen: 1. Heb je misschien een virusscanner geinstalleerd die ook je mails controleert? Blijkbaar kan dit ook de werking van OE beinvloeden. :o 2. Wat gebeurt er als je in Start -> Uitvoeren het commando [code:1:a5dba17d79]telnet smtp.orange.nl 25[/code:1:a5dba17d79] runt? Als het goed is krijg je een (DOS) venster met (in ieder geval) de regel "220 mwinf7008.orange.net ESMTP **************************". Als dat zo is, heb je in ieder geval verbinding met de smtp server. Je kan het scherm sluiten met "exit". 3. Zelfde voor de pop3 server: Start -> Uitvoeren [code:1:a5dba17d79]telnet pop.orange.nl 110[/code:1:a5dba17d79]Als het goed is, krijg je een venster met de regel "+OK AVG POP3 Proxy Server 7.5.482/7.5.488 [269.15.3/1082]". Kun je ook weer sluiten, maar dan met "quit".
  • @meneer_ed: Dat heeft hij al geprobeerd (zie een paar posts terug). Hij kan dan geen verbinding maken. @dprins: Je kunt nog eens proberen om handmatig een verbinding te maken met een andere smtp-server (door het telnet commando te proberen zoals ik eerder heb beschreven). Probeer bijvoorbeeld eens 'smtp.xs4all.nl' Verder kan het waardevol zijn (zoals meneer_ed al aangaf) om eens te kijken naar de virusscanner en firewall. Wellicht dat daar iets geblokkeerd wordt. (Welke virusscanner en firewall gebruik je trouwens?)

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.