Vraag & Antwoord

Anders (software)

Kan met een emailaccount in Outlook geen e-mail verzenden

Anoniem
None
30 antwoorden
  • Ik heb in Oulook 2007 2 emailaccounts;een account van de internetaansluiting en mijn persoonlijke emailaccount. Met de laatste kan ik sinds een aantal weken geen emails meer versturen. Ontvangen is geen probleem.Ik heb alle instellingen nagelopen en alles klopt. Outlook 2007 geeft de volgende foutmelding:

    [img:5b293808e5]http://home.zonnet.nl/machiel1983/foutmeldingoutlook.jpg[/img:5b293808e5]

    Kan iemand mij vertellen wat het probleem is en hoe ik dit op kan lossen?
  • zo te lezen heeft je provider je email verzend afgesloten

    ik zou na vraag gaan doen bij je provider waarom

    heb je soms de laatste tijd een virus (malware) gehad die je email account gebruikt om te verzenden
  • [quote:802e68faf1="sjouwer"]………….heb je soms de laatste tijd een virus (malware) gehad die je email account gebruikt om te verzenden[/quote:802e68faf1]

    Ja, een aantal weken geleden. Iets met een ringtone oid.
  • Het kan ook zijn, dat je provider het mac-adres van je netwerkkaart geregisteerd heeft.

    Heb je de configuratie gewijzigd of bv. een router gekocht?
  • [quote:44b13db75d="Prin0096"]….Heb je de configuratie gewijzigd of bv. een router gekocht?[/quote:44b13db75d]

    Nee
  • als er mac adres filtering geweest is zou hij nu niet op internet zitten om zijn vraag te stellen

    ik denk toch dat je virus /malware aanval op je provider, je provider je afgesloten heeft van verzending

    je zal dus op de knieen naar je provider moeten en goed vertellen dat de virus / malware van je computer is
  • [quote:7ece001416="sjouwer"]als er mac adres filtering geweest is zou hij nu niet op internet zitten om zijn vraag te stellen

    ik denk toch dat je virus /malware aanval op je provider, je provider je afgesloten heeft van verzending

    je zal dus op de knieen naar je provider moeten en goed vertellen dat de virus / malware van je computer is[/quote:7ece001416]

    De provider zei dat Outlook opnieuw installeren de enige oplossing was die ze nog hadden. Dat heb ik gedaan, maar nog steeds geen verbetering :cry:
  • het bericht geeft aan dat de provider je uitgaande email geblokkeerd heeft
    en hun zullen dat moeten opheffen

    jij hebt alles goed staan
  • [quote:4d267ed603="sjouwer"]……….jij hebt alles goed staan[/quote:4d267ed603]

    Ja
  • probeer eens via zijn kleine broertje outlook express
    wel alles goed instellen

    heb je wel eens goed nagekeken op virus ed

    geef eens een hyjackthis log op het b & p forum deel
  • [quote:ea4f082f87="sjouwer"]probeer eens via zijn kleine broertje outlook express
    wel alles goed instellen

    heb je wel eens goed nagekeken op virus ed

    geef eens een hyjackthis log op het b & p forum deel[/quote:ea4f082f87]

    Hitman Pro heb ik vandaag gedraaid.Heeft niks geholpen.

    File komt eraan!
  • de smpt van beiden moet die van de internetprovider zijn…..
    dus ook voor het andere account….
  • [quote:0625542695="andre@home"]de smpt van beiden moet die van de internetprovider zijn…..
    dus ook voor het andere account….[/quote:0625542695]

    Check
  • [quote:e0b5a8f5fb="sjouwer"]probeer eens via zijn kleine broertje outlook express
    wel alles goed instellen

    heb je wel eens goed nagekeken op virus ed

    geef eens een hyjackthis log op het b & p forum deel[/quote:e0b5a8f5fb]

    Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
    Scan saved at 21:52:33, on 17-12-2007
    Platform: Windows Vista (WinNT 6.00.1904)
    MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16575)
    Boot mode: Normal

    Running processes:
    C:\Windows\system32\taskeng.exe
    C:\Windows\system32\Dwm.exe
    C:\Windows\Explorer.EXE
    C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe
    C:\Windows\RtHDVCpl.exe
    C:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe
    C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe
    C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
    C:\Program Files\Flitsservice\Flitsservice Controle Melder\Flitsservice 3.exe
    C:\Windows\ehome\ehtray.exe
    C:\Program Files\Common Files\Ahead\Lib\NMBgMonitor.exe
    C:\Windows\ehome\ehmsas.exe
    C:\Program Files\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LogitechDesktopMessenger.exe
    C:\Program Files\Flitsservice\Q-Checker\Q.exe
    C:\Program Files\Windows Media Player\wmpnscfg.exe
    C:\Windows\System32\rundll32.exe
    C:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktopIndex.exe
    C:\Program Files\Common Files\Ahead\Lib\NMIndexStoreSvr.exe
    C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
    C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\OUTLOOK.EXE
    C:\Windows\system32\SearchFilterHost.exe
    C:\Windows\system32\SearchProtocolHost.exe
    C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

    R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
    R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.aldi.com/
    R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.aldi.com/
    R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
    R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
    R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
    R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
    R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
    R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
    O1 - Hosts: ::1 localhost
    O2 - BHO: Adobe PDF Reader Help bij koppelingen - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
    O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
    O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\GRA8E1~1.DLL
    O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
    O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
    O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
    O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide
    O4 - HKLM\..\Run: [RtHDVCpl] RtHDVCpl.exe
    O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\Program Files\Common Files\Ahead\Lib\NeroCheck.exe
    O4 - HKLM\..\Run: [Google Desktop Search] "C:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe" /startup
    O4 - HKLM\..\Run: [toolbar_eula_launcher] C:\Program Files\GoogleEULA\EULALauncher.exe
    O4 - HKLM\..\Run: [NvSvc] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32
    vsvc.dll,nvsvcStart
    O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvCpl.dll,NvStartup
    O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
    O4 - HKLM\..\Run: [InstantOn] "C:\Program Files\CyberLink\PowerCinema Linux\ion_install.exe /c "
    O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
    O4 - HKLM\..\Run: [Hitman Pro Expiration Helper] "C:\Program Files\Hitman Pro\xphelper.exe"
    O4 - HKLM\..\Run: [GrooveMonitor] "C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"
    O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
    O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
    O4 - HKCU\..\Run: [fcm3] C:\Program Files\Flitsservice\Flitsservice Controle Melder\Flitsservice 3.exe /auto
    O4 - HKCU\..\Run: [ehTray.exe] C:\Windows\ehome\ehTray.exe
    O4 - HKCU\..\Run: [BgMonitor_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "C:\Program Files\Common Files\Ahead\Lib\NMBgMonitor.exe"
    O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe
    O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOCAL SERVICE')
    O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOCAL SERVICE')
    O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETWORK SERVICE')
    O4 - Startup: Q-Checker.lnk = ?
    O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Program Files\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LogitechDesktopMessenger.exe
    O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\EXCEL.EXE/3000
    O9 - Extra button: Verzenden naar OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\ONBttnIE.dll
    O9 - Extra 'Tools' menuitem: Verz&enden naar OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\ONBttnIE.dll
    O9 - Extra button: (no name) - {2D663D1A-8670-49D9-A1A5-4C56B4E14E84} - (no file)
    O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\REFIEBAR.DLL
    O13 - Gopher Prefix:
    O18 - Protocol: bwfile-8876480 - {9462A756-7B47-47BC-8C80-C34B9B80B32B} - C:\Program Files\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\GAPlugProtocol-8876480.dll
    O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\GR99D3~1.DLL
    O20 - AppInit_DLLs: C:\PROGRA~1\Google\GOOGLE~2\GOEC62~1.DLL
    O23 - Service: GoogleDesktopManager - Google - C:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktopManager.exe
    O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
    O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
    O23 - Service: NBService - Nero AG - C:\Program Files\Nero\Nero 7\Nero BackItUp\NBService.exe
    O23 - Service: NMIndexingService - Nero AG - C:\Program Files\Common Files\Ahead\Lib\NMIndexingService.exe
    O23 - Service: NOD32 Kernel Service (NOD32krn) - Eset - C:\Program Files\Eset
    od32krn.exe
    O23 - Service: Cyberlink RichVideo Service(CRVS) (RichVideo) - Unknown owner - C:\Program Files\CyberLink\Shared Files\RichVideo.exe
    O23 - Service: PC Tools Auxiliary Service (sdAuxService) - PC Tools - C:\Program Files\Spyware Doctor\svcntaux.exe
    O23 - Service: PC Tools Security Service (sdCoreService) - PC Tools - C:\Program Files\Spyware Doctor\swdsvc.exe
    O23 - Service: Webroot Spy Sweeper Engine (WebrootSpySweeperService) - Webroot Software, Inc. - C:\Program Files\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe
    O23 - Service: X10 Device Network Service (x10nets) - X10 - C:\PROGRA~1\COMMON~1\X10\Common\x10nets.exe


    End of file - 7359 bytes

  • Heb gepost:
    http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?p=1263730#1263730
  • 1. test eens met alle virusscanners en firewall, etc UIT…..
    2 doe dit: http://www.computerhandleiding.nl/foutmelding/Foutmelding-0x800CCC79-0x800CCC78-email.html
    http://helpdesk.easyhosting.nl/index.php?action=kb&article=491
    http://forums.porkchup.com/viewtopic.php?t=913
    plus nog een hele lijst..

    http://search.microsoft.com
    esults.aspx?mkt=en-US&form=MSHOME&setlang=en-US&q=0x800CCC78&x=0&y=0
  • Ben ik weer.

    Vanalles geprobeerd en de klantenservice weer gebeld, maar die zien geen blokkade in hun servers.
    Nu schijnt het volgens de site aan een firewall of antivirusprogramma te kunnen liggen, maar de firewall is uit en het antivirusprogramma heb ik er weken geleden afgegooid.
  • probeer eens een freeware mail programma om te testen of je uberhaupt met mail naar buiten en binnen komt.
    en…
    Installeer outlook opnieuw (al gedaan?).
  • [quote:cb545a2bc0="andre@home"]…….Installeer outlook opnieuw (al gedaan?).[/quote:cb545a2bc0]

    Ja, heb ik correct verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar op een één of andere manier blijven de (verkeerde ) instellingen oid bewaard. :?

    Ik ben geneigd om Vista er helemaal af te gooien en opnieuw te installeren.
  • probeer toch eens een freeware mail programma als die het doet….
    Kun je je pop adrs pingen?
    startuitvoeren-
    cmd
    en dan
    ping pop.provider.nl
    of mail.provider.nl
    en vul voor provider je eigen mailprovider in….

    ik krijg dan:
    [quote:fa0d408dc0]C:\Documents and Settings\andre>ping pop.tiscali.nl

    Pingen naar mail-proxy.tiscali.nl [195.241.80.80] met 32 byte gegevens:

    Antwoord van 195.241.80.80: bytes=32 tijd=41 ms TTL=60
    Antwoord van 195.241.80.80: bytes=32 tijd=49 ms TTL=60
    Antwoord van 195.241.80.80: bytes=32 tijd=64 ms TTL=60

    Ping-statistieken voor 195.241.80.80:
    Pakketten: verzonden = 3, ontvangen = 3, verloren = 0
    (0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
    Minimum = 41ms, Maximum = 64ms, Gemiddelde = 51ms[/quote:fa0d408dc0]

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord