Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (software)

MS outlook: regel wordt niet uitgevoerd

Anoniem
Ger
6 antwoorden
  • Omdat ik voor mijn sites een paar mailadressen online heb staan, ben ik nogal een doelwit van spam. Het spamfilter van de host herkent dit allemaal netjes en markeert het door ***SPAM*** voor het onderwerpsveld in te vullen. In Outlook heb ik daarvoor de volgende regel ingevuld:
    [quote:fe935569d9]Deze regel nadat het bericht wordt ontvangen
    met '***SPAM***' in het onderwerp
    het permanent verwijderen
    en het verwerken van regels beëindigen[/quote:fe935569d9]
    Tot afgelopen weekend werkte dat perfect. Sindsdien echter, wordt de boel niet verwijderd maar komt het in de ongewenste email terecht. Zo'n 100 per dag. :?
    Iemand enig idee hoe ik dit weer kan fixen?


    Outlookversie:
    MS Outlook 2003 SP2 (Pro)
  • de schrijfwijze van het criterium is doorslaggevend.
    weet je zeker dat jouw spam nog steeds wordt gemarkeerd met 3 sterretjesSPAMdriesterretjes zonder spatietje ergens??
    mijn providers spamfilter zet inmiddels spaties voor en achter spam.
    beter is het dus af te vangen met alleen ´SPAM´. probeer het eens.
    (overigens: het spamfilter dat orange hanteert gaat regelmatig de fout in, en ik laat die mails dus ook niet ongezien deleten!)
  • Om de hele riedel hier te besparen had ik e.e.a. gestript, de criteria die ik heb zijn:
    [code:1:f8fae04e00]
    spam
    viagra
    penis enlargement
    pharmacy
    discounted
    discount
    ***spam***
    ***SPAM***
    [/code:1:f8fae04e00]
    Daar dus ook maar SPAM in hoofdletters aan toegevoegd. Ben benieuwd.

    edit: niet dat het heel veel uitmaakt, maar als tweede staan die blauwe pilletjes die mensen met problemen in bepaalde privégebieden plezier verschaffen. ;)
    Het forum censureert dat dus.
  • Nou, daar kom ik dus ook snel achter. Onderstaande komt net binnen:
    [quote:2606390ffb]***SPAM*** Brad Pitt uses this stuff[/quote:2606390ffb]
    En dus niet gefilterd…
  • Ik denk dat het volgende aan de hand is:
    Outlook 2003 heeft zelf ook een spamfilter. In mijn Engelse versie heet dat Junk E-mail filter. Het is gebaseerd op de filterlijsten die je zelf aanlegt (Safe Senders, Safe Recipients, en Blocked Senders) maar ook op de inhoud van de mail.
    Ik neem aan dat het filter ingrijpt vóór je andere regels. De berichten die door je provider al als spam worden aangemerkt worden dus nogmaals als spam herkend en in de Junk E-mail folder geplaatst, waarna jouw regel -die alleen naar de berichten in de inbox kijkt- ze niet meer "ziet".
    Er zijn verschillende oplossingen mogelijk: ga in het menu Actions naar Junk E-mail, Junk E-mail Options. Onder het tabblad Options kun je het filter uitzetten, waarna je regel waarschijnlijk weer gewoon zijn werk zal doen. Je kunt daar ook aangeven dat berichten niet naar de Junk E-mail folder moeten worden verplaatst, maar direct moeten worden gewist, wat hetzelfde effect heeft.
    Je schreef dat de regel tot voor kort wel goed werkte. Waarschijnlijk stond het filter oorspronkelijk uit en is het door een beveiligingsupdate aangezet. "Low" is de standaardinstelling
  • Ik heb op mijn orange account ook erg veel last van spam. Daarom heb ik een gmail account aangemaakt, gmail heeft een uitstekend spamfilter. Ik laat gmail automatisch de mail van mijn orange account ophalen (spamfilter van orange heb ik uitgezet) en Outlook haalt de mail dan vervolgens van het gmail account. Dit werkt prima, helemaal geen last meer van spam.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.