Vraag & Antwoord

Anders (software)

SPAM regels in Outlook

Beste, Allereerst, mocht de vraag hier niet thuis horen dan hoor ik dat graag. Situatie: Op XP pro heb ik Outlook Office 2003 staan als onderdeel van het office pakket. Ik werk met verschillende accounts gehost bij verschillende providers. In totaal heb ik 5 mail accounts verdeeld over 3 providers. 1 van deze providers voorziet de mail van een tag [SPAM] als het om spam gaat maar stiirt deze mail wel door. Dat is anders al bijvoorbeeld XS4ALL die een SPAMaccount aanbiedt waar alle zooi ingedumbt wordt. En dus niet thuis afgeleverd. Affin, de met de SPAM tag aangegeven mail wordt in dit geval dus wel thuis afgeleverd en via een regel in Outlook zorg ik er dan voor dat betreffende SPAM in een andere map terecht komt. Overigens: Outlook zelf heeft ook een map, ongewenste mail, maar dat is dus een Outlook ding en staat los van de regel die ik heb aangemaakt. Op 2 van mijn accounts (van de bewuste provider) werkt dit systeem goed. Maar op de 3e niet. Hoewel de regel dezelfde is (die geldt nmlk voor alle accounts) weigert de SPAM mail direct in de door mij aangegeven map te verghuizen. Ik moet dan de SPAm mail handmatig verwijderen of, want dat blijkt wel te werken, de regel appart te activeren. Dan verwijdert hij de SPAM ineens wel. Ik snap daar niets van. Ik heb het mail account al eens volledig verwijdert en ook de regel opnieuw aangemaakt, maar zonder resultaat. Een heel verhaal maar een korte vraag: Weet iemand wat de reden kan zijn waarom de SPAM regel bij 1 account niet werkt, bij alle andere wel? Bij voorbaat dank.

0 antwoorden

    Beantwoord deze vraag

    Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

    Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.