Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (software)

de service user profile verhindert het aanmelden

Gooly
10 antwoorden
  • hallo,

    ik heb een laptop van het merk acer en heb daar windows vista basic op.
    nu ging mijn laptop gister automatisch updaten en vroeg toen om opnieuw op te starten en toen de laptop weer aan ging kon ik er niet meer in, er staat telkens de service user profile verhindert het aanmelden als ik dan op ok klik gaat de laptop weer afmelden ik heb al opgestart met veilige modus en geprobeert een nieuwe gebruiker aan te maken maar dat lukt ook niet, heeft iemand misschien nog tips?
  • Heb je toevallig wat dingen verwijderd? of wijzigingen aangebracht in het register?
    Ik heb ook ooit eens zoiets gehad en moest toen wat in het register terugzetten.
  • nee daar ben ik niet ingeweest? maar wat zou ik dan kunnen veranderen?
  • Ik heb even gegoogled en kwam bij deze:
    http://www.vistax64.com/tutorials/130095-user-profile-service-failed-logon-user-profile-cannot-loaded.html

    Misschien een stapje verder?
  • Ik had het zelfde probleem. Ik heb het zo opgelost:

    - start op in de veilige modus
    - open het register (start/uitvoeren
    egedit)
    - ga naar "HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Windows NT/CurrentVersion/Profilelist

    onder profilelist zie je subsleutels met lange nummers en letters. Bij 1 staat waarschijnlijk de extentie .bak en eenzelfde sleutel zonder extentie.

    Benoem de subsleutel zonder extentie met de extentie .oud
    Haal bij de subsleutel met de extentie .bak de extentie .bak weg

    verlaat het register en start opnieuw op. Als het goed is moet het nu in orde zijn.

    Bij mij heeft het gewerkt :D

    Succes
  • [quote:b1b094f3dd="cermisan"]Ik had het zelfde probleem. Ik heb het zo opgelost:

    - start op in de veilige modus
    - open het register (start/uitvoeren
    egedit)
    - ga naar "HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Windows NT/CurrentVersion/Profilelist

    onder profilelist zie je subsleutels met lange nummers en letters. Bij 1 staat waarschijnlijk de extentie .bak en eenzelfde sleutel zonder extentie.

    Benoem de subsleutel zonder extentie met de extentie .oud
    Haal bij de subsleutel met de extentie .bak de extentie .bak weg

    verlaat het register en start opnieuw op. Als het goed is moet het nu in orde zijn.

    Bij mij heeft het gewerkt :D

    Succes[/quote:b1b094f3dd]


    Ik heb precies dat gedaan, en het heeft geholpen :D wel even een iets betere uitleg (voor de niet zo goede computermensen zoals ik :P) over dat "HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Windows NT/CurrentVersion/Profilelist

    : klik menu start, typ regedit in bij zoeken en klik regedit aan…

    -hkey_local_machine aan klikken (op het plusje +)
    -daarna Software aanklikken (+)->
    -Microsoft aanklikken ->
    -Windows NT aanklikken->
    - currentversion aanklikken
    -en dan profilelist aanklikken

    daar staan die 2 bijna identieke codes en bij de 1 het .bak weghalen bij de code waar dat staat en .oud bij die andere neerzetten…

    helemaal top

    groetjes…


    en klaar….
  • Bovenstaande geprobeerd en het werkt MAARRRR…

    Op mijn desktop zijn 2 gebruikersprofielen waarvan 1 tevens een administrator is, de ander niet. Alleen de 2e kon opgestart worden.
    Bovenstaande truc, het weghalen van de .bak extensie etc. , is niet mogelijk in de non-administrator account (de enige die werkte) en ook niet als je de administrator-account opstart in de veilige modus.

    Dit werkte wel:
    Verkenner, C, Windows, System32, regedt32 en daar met de rechtermuisknop op klikken, 'Als Administrator Uitvoeren' aanklikken en vervolgens de eerder genoemde oplossing uitvoeren (extensies aanpassen) . Alles afsluiten en opnieuw opstarten.

    Veel succes.
  • [quote:aa9a3b40a7="ebz"]Bovenstaande geprobeerd en het werkt MAARRRR…

    Op mijn desktop zijn 2 gebruikersprofielen waarvan 1 tevens een administrator is, de ander niet. Alleen de 2e kon opgestart worden.
    Bovenstaande truc, het weghalen van de .bak extensie etc. , is niet mogelijk in de non-administrator account (de enige die werkte) en ook niet als je de administrator-account opstart in de veilige modus.

    Dit werkte wel:
    Verkenner, C, Windows, System32, regedt32 en daar met de rechtermuisknop op klikken, 'Als Administrator Uitvoeren' aanklikken en vervolgens de eerder genoemde oplossing uitvoeren (extensies aanpassen) . Alles afsluiten en opnieuw opstarten.

    Veel succes.[/quote:aa9a3b40a7]




    Dit heb ik ook geprobeerd aangezien ik ook 2 gebruikersprofielen heb waarvan er maar een t doet(niet de adm acc)..
    Maar zelfs dat wil hij niet doen..
    Zodra ik rechtermuisknop klik..als adm uitvoeren ..voer me wachtwoord in maar geeft aan : kan het bestand niet vinden ,controleer de naam..
    Kan iemand mij alsjeblieft helpen..snap er niks meer van..:S

    Alvast bedankt..
  • Gewoon inloggen op je admin account, dan via je admin account kan je ergens bij configuratie scherm instellen dat je andere account ook admin rechten krijgt. En dan kan je precies hetzelfde daar doen als het goed is.
  • Oh sorry, kwam erachter dat dit van 2010 is. Sorry voor het ophalen van oude topics.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.