Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (software)

geen verbiding door software

Anoniem
gerben
5 antwoorden
  • Hallo,
    Over onderstaande heb ik al een eerder een berichtje gepost, maar het probleem is nog niet over. Regelmatig valt mijn internetverbinding weg, die komt dan vrij gemakkelijk weer terug, maar ik blijf bezig met die verbinding herstellen. Mijn huisgenoot heeft nergens last van dus het licht denk ik niet aan de modem. Als ie uitvalt krijg ik krijg zo’n geel driehoekje met uitroepteken in mijn scherm. Als ik daarop klik zie ik wel een IP adres, maar achter standaard gate way,DNS server,WINS server is het leeg. Als ik dan op herstellen klik krijg ik soms de mededelingen: verbinding kan niet worden hersteld omdat de volgende actie niet kan worden uitgevoerd:IP adres vernieuwen, en daarnet kwam ook even netwerksleutel komt niet overeen. Nu doet ie het toch weer zonder dat ik een nieuwe sleutel heb ingevoerd, maar het blijft een gedoe.

    n.a.v. de vorige antwoorden:het gaat over een draadloze verbinding, met een router en modem ineen, voorzover ik weet. Ik vind het een beetje vaag hoe die modem aangesloten is, maar ik denk dus niet dat het aan de verbinding ligt, maar aan de software, daarom plaats ik dit bericht ook in deze rubriek. Als jullie denken dat het wel aan de verbinding licht, laat maar weten.

    hoop iemand weet hoe je dit oplost? volgens mij gebeurt dit sinds ik enkele trojaanse paarden had, kan dat? ik heb mijn computer gescand(gebruik een maccafee virusscanner, maar zonder resultaat) ik weet trouwens niet of die virusscanner goed ingesteld staat, volgens mij loopt ie wel altijd mee, doe ook regelmatig updaten enzo,

    dank voor de hulp,
    groeten,
    LAurens
  • Heb je al eens geprobeerd je router op een ander kanaal te zetten?

    Je kan je computer ook nog eens op virussen etc online scannen op de site van symantec (norton).
  • onze modem is een fritsbox, volgens mij zit daar de router bij in, op een ander kanaal zetten doe je dan door de inkomende kabel in een andere plug te zetten? heb gekeken op de site van symantec, zie niet iets staan van gratis online scannen, zelf had ik het idee dat maccaffee heel goed is, maar ik weet niet of dat klopt, en de belangrijke instellingen ervan staan wel goed, maar somige dingen zijden mij niets. ik denk dus niet dat het aan de verbinding ligt, maar aan mijn computer
  • Als je het al weet, waarom stel je dan een vraag? Eem amder kanaal proberen is op zich een heel goede suggestie. Heb ik zelf ook baat bij gehad.
  • weten doe ik het niet, alleen vermoeden, en dan weet ik nog niet wat er dan mis zou zijn met de internet software. ik heb totaal geen verstand van ICT maar als mijn huisgenoten over dezelfde modem internetten en nergens last van hebben, dan leek mij de conclusie logisch, en een ander kanaal, die vindt ik door de inkomende lijn van de fritsbox in een andere plug te doen?
    groeten,
    L

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.