Vraag & Antwoord

Anders (software)

Microsoft access en excel

7 antwoorden
  • Ik heb een database in Access die uitgeprint 240 pagina s omvat. Ik heb één van de kolommen uit die database nodig op papier voor een onderzoek maar wil geen 240 pagina s zien (ofwel dubbelzijdig ook geen 120 pagina s). Daarom wil ik de kolom importeren in een Excel spreadsheet, en wel zodanig dat de gegevens uit de Access kolom in meerdere Excel kolommen per pagina wordt getoond. Is er een methode om dat te doen zonder 240 x knippen en plakken? Bij voorbaat dank voor een bruikbare reactie. Groeten van Ab Gobets.
  • Schrijf een query/rapport van de selectie (die kolom) en exporteer hem als xls? Een beetje hiermee experimenteren. Geef in het rapport elke pagina een header mee als je dat op prijst stelt.
  • Een query is voldoende. Je voegt bv alleen die velden toe die je nodig hebt. Wanneer je via een selectie, bijvoorbeeld alleen de namen beginnen met N t/m O laten zien, dan kan je dat ook met dezelfde query doen en dan heb je vermoedelijk je paginaatje al voor je neus staan. Wat is het zoek criterium van de informatie die je wilt laten zien, behalve dan de ene pagina? Vanuit de query kan je het resultaat naar excel exporteren (gewoon rechts klikken op de betreffende query) en de rest wijst zich vanzelf.
  • [quote:2ba4aec9b0="Hans.Vosman"]Een query is voldoende. Je voegt bv alleen die velden toe die je nodig hebt. Wanneer je via een selectie, bijvoorbeeld alleen de namen beginnen met N t/m O laten zien, dan kan je dat ook met dezelfde query doen en dan heb je vermoedelijk je paginaatje al voor je neus staan. Wat is het zoek criterium van de informatie die je wilt laten zien, behalve dan de ene pagina? Vanuit de query kan je het resultaat naar excel exporteren (gewoon rechts klikken op de betreffende query) en de rest wijst zich vanzelf.[/quote:2ba4aec9b0] Ik zal het even precies uitleggen. Ik ben vliegtuigspotter en de access database omvat de gegevens van 14.000 gefotografeerde vliegtuigen. De eerste Access kolom bevat het registratienummer van elk vliegtuig. Ik heb alle negatieven ingescand en de opnamen nu dus digitaal beschikbaar. Deze opnamen zijn ook op het registratienummer gerangschikt. Ik wil aan de hand van de Access kolom checken of ik alle opnamen heb ingescand. Vandaar dat ik zoveel mogelijk op een pagina wil hebben. Ik heb het geprobeerd met foto s en access kolom naast elkaar op het scherm, maar daar wordt ik tureluurs van. Ik wil dus de access gegevens op papier hebben om heel ouderwets af te vinken als de foto aanwezig is.
  • Hele simpele optie.... je kopieert de (2?) kolommen helemaal naar excel en dan of rechtstreeks naar Word. Dan kies je voor "opmaak" en dan "kolommen" pas het aantal kolommen aan dat op een pagina past... opslaan en afdrukken.. Das nog eenvoudiger.... ik heb het net getest met 2 kolommen met 700 getallen en letters ieder in een kolom.... netjes op de volgende pagina verder... 4 pagina had ik anders was het veel meer.....
  • [quote:d6dba7e213="andre@home"]Hele simpele optie.... je kopieert de (2?) kolommen helemaal naar excel en dan of rechtstreeks naar Word. Dan kies je voor "opmaak" en dan "kolommen" pas het aantal kolommen aan dat op een pagina past... opslaan en afdrukken.. Das nog eenvoudiger.... ik heb het net getest met 2 kolommen met 700 getallen en letters ieder in een kolom.... netjes op de volgende pagina verder... 4 pagina had ik anders was het veel meer.....[/quote:d6dba7e213] Bingo! Helemaal goed. You made my day. Dubbelzijdig geprint slechts 20 pagina s inplaats van 120 in word. Bedankt, ik zal de tip ook opschrijven voor een volgende keer. Ab Gobets.
  • :D

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.