Vraag & Antwoord

Anders (software)

Foutmelding bij opstarten ACDsee 9 fotomanager

10 antwoorden
  • Hallo, Wij hebben een gekochte versie van ACDsee 9 het werkte altijd erg goed, tot van de week, deed die het ineens niet meer. Wij dachten we instaleren hem opnieuw, maar nee nog steeds deze melding als we ACDsee 9 fotomanger opstarten, een foutmelding. Er komt het volgende te staan: ACDsee heeft een systeemfout ontdekt en sluit nu af. Wij werken met Windows Vista, en wij hadden natuurlijk eerst naar de oplossing gezocht die hier al eerder eens heeft gestaan, maar wij weten dus niet waar je dat onder Windows Vista kan vinden, hopelijk kunnen jullie ons verder helpen. Ons Engels is alles behalve goed, dus a.u.b ook in het Nederlands, en niet al te moeilijk, zijn niet zo thuis op de computer. Groetjes en alvast bedankt.
  • tot en met ACDSee 8.0 te vinden op http://www.oldversion.com/ACDSee.html, maar ik weet niet of ze op Vista of W7 werken.
  • Wij hebben een versie die dus speciaal geschikt is voor Windows Vista. Hij heeft tot vorige week ook goed gewerkt, maar ineens deed die het niet meer, iedere keer weer een foutmelding. Hebben hem toen eraf gehaald, en opnieuw erop gezet. Hij geeft iedere keer aan dat die een systeemfout heeft gevonden, maar we komen er niet uit welk systeemfout.
  • Bij een koopversie hoort toch een helpdesk, wat zeggen/schrijven die....?
  • Wij hebben hun nu een email gestuurd, en er ook in geschreven dat we dus alleen maar Nederlands en geen Engels kunnen lezen. Het schijnt dat er meerdere er problemen mee hebben, maar hopen er toch uit te komen. Allemaal wel bedankt voor de reakties.
  • [quote:38295f5b38="andre@home"]Bij een koopversie hoort toch een helpdesk, wat zeggen/schrijven die....?[/quote:38295f5b38] Inderdaad zit er een helpdesk bij, maar helaas geheel Engelstalig, terwijl het programme geheel Nederlandstalig is. Ons Engels is helaas echt zo goed niet. Hier de link van hun uiteg: http://acdsystems.custhelp.com/cgi-bin/acdsystems.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=1342 Wie weet kan er nu wel iemand ons eventueel verder helpen.
  • hier zag ik nog een gratis versie van [url=http://acdsee.nl.malavida.com/d675-gratis-downloaden-windows]ACDSee9.0 nederlands[/url] .Misschien kan je die (tijdelijk)gebruiken?
  • Het hele probleem is verholpen! We kregen een mail terug van ACDSee, met een hele duidelijke en goede uitleg, en nu werkt het allemaal weer. Jullie ook allemaal bedankt voor alle moeite. Groetjes
  • nu zouden we nog wel hun oplossing willen vernemen, dat is een goede gewoonte hier op het forum, zowel voor de lezers als voor ons.
  • [b:80378f0222]Kijk we wisten niet of dat mag hier, maar we delen erg graag de oplossing:[/b:80378f0222] De melding die u ontvangt ontstaat doordat er meerdere versies en/of taalversies aanwezig zijn geweest op uw systeem. Om dit op te lossen is eerst een grondige verwijdering van alle producten van ACDSystems nodig. Deze verwijdering gaat als volgt: Indien u veel gegevens in de database van ACDSee heeft opgeslagen en u deze gegevens niet verloren wilt laten gaan dient u eerst een back-up van de database te maken via het menu Database – Backup maken van database. Stap 1 (deinstalleren) Verwijder alle huidige en/of voorgaande versies van ACDSee Foto Manager via Configuratiescherm – Software Verwijder tevens alle overige producten van ACDSystems als (FotoSlate, FotoAngelo, RealOptimizer) op dezelfde wijze. Stap 2 Verwijder de volgende mappen: - C:\Program Files\ACD Systems - C:\Program Files\Common Files\ACD Systems - C:\Documents and Settings\<username>\Application Data\ACD Systems Wanneer de map Application data niet zichtbaar is ga in het menu naar Extra – mapopties kies tabblad Weergave vink Verborgen mappen en bestanden aan klik op Toepassen en OK Stap 3 Verwijder de database: In Windows 2000 and XP op de volgende wijze 1. dubbel klik Mijn Computer. 2. dubbel klik C:\. 3. dubbel klik Documents and Settings. 4. dubbel klik [Your User Name]. 5. dubbel klik Local Settings 6. dubbel klik Application Data. 7. dubbel klik ACD Systems 8. klik met rechter muisknop op de map Catalogs en kies Verwijderen In Windows Vista Verwijder de volgende map: %userprofile%\AppData\Local\ACD Systems\Catalogs\90\Default (Type %userprofile% into the ‘Search’ text field within the Start-Menu or within ‘Open’ after you selected “Run…” from the Start-Menu.) Stap 4 Schoon het register op Sla het bestand dat via volgende link is te downloaden op op uw computer en dubbelklik erop (uitvoeren). http://files.acdsystems.com/english/techsupport/reg/prod/r_acd.exe Stap 5 Ga naar Start – Instellingen – Configuratiescherm Klik op Netwerk en internetverbindingen Klik op Internet opties Kies bij Tijdelijke internet-bestanden voor Bestanden verwijderen Vink Ook alle off line items verwijderen aan en klik OK Stap 6 Herstart de computer en installeer ACDSee Fotomanager 9 (gebruik de nieuwe probeer/trialversie build 108 te verkrijgen via http://downloads.acdsystems.com/nl/acdsee.exe). Deze probeer/trialversie wordt een volledige versie wanneer de licentiecode is ingevoerd.

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.