Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (software)

Office 2007 of later 2010.

PS
8 antwoorden
  • Ik gebruik nog steeds Office 2000.
    Indien ik een nieuwere Office versie installeer zullen mijn huidige Exceltoepassingen dan zonder problemen draaien ?
  • Hangt ervan wat ze doen…
    Bij ons op het werk hebben we Office 2003 en de (forse) macros die we daar gebruiken werken niet geheel probleemloos onder Office 2007.
    Oplossing: we draaien beide pakketten naast elkaar…. bij de volgende versie van Office zien we wel weer of…? Waarom: zolang dit kan … scheelt het ons teveel werk. Onze prioriteiten liggen nu elders…
  • http://support.microsoft.com/kb/218861/

    VBA/macro's is volgens mij het enige echt lastige punt waar je tegen aan kunt lopen, maar ooit zal je toch een keer de stap naar een nieuwe versie moeten maken. Ik zou gewoon de stap nemen, bovenstaande link beschrijft hoe je 2 versies van Office op 1 pc kan installeren, zodat je altijd kan terugvallen op Excel 2000.
  • Als ik Office 2000 installeer op een notebook met "Windows 7"…gaat dit allemaal normaal verlopen ?
  • In principe zou office 2010 zonder problemen op een windows7-pc moeten werken. Bedenk echter wel dat het beta-versies zijn en dat er dus altijd een (kleine) kans op problemen aanwezig is.
  • [quote:671cb62def="PS"]http://support.microsoft.com/kb/218861/

    VBA/macro's is volgens mij het enige echt lastige punt waar je tegen aan kunt lopen, maar ooit zal je toch een keer de stap naar een nieuwe versie moeten maken. Ik zou gewoon de stap nemen, bovenstaande link beschrijft hoe je [b:671cb62def]2 versies van Office op 1 pc [/b:671cb62def]kan installeren, zodat je altijd kan terugvallen op Excel 2000.[/quote:671cb62def]is al onze oplossing…..
  • Ik heb ooit macro's / vba's gemaakt onder Office97. Voor Excel en voor Access. In Access zelfs complete applicaties.
    In Office2000 werkte het nog prima. Onder Office2003 idem.
    En toen kwam Office2007 en werden bepaalde instructies niet meer herkend. Ik ben toen maar aan het verbouwen gegaan… :( :evil:
    Te gek voor woorden!

    En (even een zijsprong): zeer vele jaren achtereen (>15!) konden we allemaal prima overweg met .doc's, xls'en, etc., totdat Microsoft het nodig vond om de onderlinge uitwisselbaarheid op de wereld eens even op z'n kop te zetten door nieuwe extensies (.docx, etc.) te bedenken.
    (Ja, ik weet dat er een plug-in bestaat).
    Was dat nou echt nodig?
    Wellicht mis ik wat functionaliteit, maar da's dan heel jammer. Ik sla alles nog steeds (ook dat kun je instellen) standaard op in de "oude" extensies. Dit om te voorkomen dat de ontvanger belt met de vraag wat-ie met dat bestand aan kan vangen en ik weer moet gaan uitleggen wat de mogelijkheid is…..
  • [i:5bbbddbd8a]Iid heel erg vervelend die nieuwe extenties want veel sites waar je een bijlage mee kunt sturen accepteren geen docx[/i:5bbbddbd8a]

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.