Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (software)

Excel 2007 formule/verwijzing

Anoniem
Peter Vooges
2 antwoorden
  • In Excel ben ik het volgende aan het proberen te maken.
    Ik heb een NAW-adreslijst, die staat in de kolom D, E en F met dien verstande dat in D de naam staat, in E het adres en in F de postcode en plaatsnaam.
    Nu wil ik op een andere plaats in het werkblad een afrol menu (via Validatie en Lijst) waarin die NAW gegevens, of in ieder geval de naam komt zodat ik die als adressering op een factuur kan gebruiken, de gegevens moeten dus onder elkaar komen te staan.

    Als ik bij validatie de genoemde kolommen kies als lijst waaruit gekozen moet worden, komen alleen de gegevens uit de eerste kolom in de cel te staan, de andere gegevens verdwijnen.
    Als ik alle NAW gegevens in één cel zet lukt het uiteraard wel, maar dan komen ze ook achter elkaar in de cel waar het factuur-adres feitelijk moet komen staan. Da's niet echt handig.

    Ik zit me suf te piekeren hoe dit nu op te lossen. Uiteraad mogen de adres gegevens ook op een tweede achterliggend werkblad als dat handiger zou werken.
  • Validatie is eigenlijk niet bedoeld voor dit soort constructies, het doel van een dropdownlijst in validatie is enkel om de invoer te beperken tot een beperkte set vooraf vastgestelde waarden.

    Voor jouw doel kan je het best met besturingselementen aan de slag. Hierbij krijg je namelijk de beschikking over een cel met daarin een waarde afhankelijk van je keuze in de dropdownlijst. Vervolgens kan je op basis van deze waarde de opmaak van je factuur regelen. Dus keuze klantnaam leidt tot invullen overige naw of desnoods het hanteren van een specifiek kortingspercentage.

    Allereerst moet je in Excel 2007 de werkbalk ontwikkelaars activeren om hiermee aan de gang te gaan en daarna een keuzelijst met invoervak creeren. Onderstaand artikel legt alles zeer uitgebreid uit:

    http://www.jkp-ads.com/Articles/controls01nl.asp

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.