Vraag & Antwoord

Anders (software)

Nieuwe account in Thunderbird 6.0

1 antwoord
  • Sinds afgelopen weekend ben ik van provider (van ADSL naar kabel) veranderd. Ik probeer nu in thunderbird mijn nieuwe account aan te maken. Ik gaan naar EXTRA-Account instellingen en ga via account acties naar nieuwe account maken. Ik vul mijn naam, emailadres en wachtwoord in en klik op doorgaan. De account instellingen worden nu getest en ik krijg een scherm met een overzicht van de gevonden instellingen, popserver en smtp server zijn beiden correct, gebruikersnaam ook, dus de volgende stap is account aanmaken. Ik krijg dan de melding dat er geen versleuteling gebruikt wordt en vink aan dat ik de risico's begrijp en wil doorgaan. Vervolgens krijg ik een foutmelding "Inkomende server bestaat al" en kan ik nog naar handmatige configuratie. In dat scherm staat alles goed, ook de poortnummers. Kortom, ik kan mijn account niet aanmaken. De gebruikte gegevens (gebruikersnaam/wachtwoord/servers) zijn goed, in mailwasher werkt het allemaal wel en kan ik de post wel ophalen/verzenden. Ook inloggen op webmail werkt met de gebruikersnaam/wachtwoord combinatie, dus die is in orde. Overigens gaat verzenden via de SMTP account van de nieuwe provider wel.

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.