Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (software)

gmail, enkele vragen en opmerkingen

dutch1
3 antwoorden
  • Dag,

    Ik gebruik meerdere accounts bij gmail.
    1.
    Hoewel ik alles wat betreft synchronisatie heb uitgeschakeld voor zover ik weet gebeurt het sinds kort regelmatig dat als ik een url of bijlage wil openen ik dat niet kan omdat er verwezen wordt naar een andere gmail-account.
    Die moet ik dan eerst intypen en vervolgens kan de bijlage/url worden geopend.
    Tevens wordt er constant van een standaard-account gesproken.
    Ik zal wel iets verkeertd doen, maar heb eigenlijk nooit die standaard as zodanig benoemd/gemaakt.

    2.
    Hoewel ik dit reeds enkele keren aan de ""helpdesk/forum"" van gmail heb gevraagd krijg ik daar geen duidelijk antwoord op:

    Als ik ontvangen emails met een bijlage op wil slaan als document heb ik onlangs ontdekt dat die bijlaen niet meer zichtbaar zijn.

    U kunt zich voorstellen dat dat schrikken was.

    3.
    Als laatste, hoe kan ik de Nederlandse spellingscontrole invoeren in gmail?
    Ik zie slecht en maak dus geregeld type-fouten.

    Heeft u een antwoord op de bovengenoemde problemen?

    Nu reedfs mijn dank.
  • [quote:a2657ff297="dutch1"]Dag,
    <knip>
    3.
    Als laatste, hoe kan ik de Nederlandse spellingscontrole invoeren in gmail?
    Ik zie slecht en maak dus geregeld type-fouten.
    <knip>
    [/quote:a2657ff297]Geen idee. Maar heel gemakkelijk is om de hele tekst even te selecteren en plakken in Word. Dat heeft wel spellingscontrole. Verbeter indien gewenst en kopieer en plak weer terug. Dat kopiëren en plakken kost je hooguit 10 seconden extra.

    Wees er wel op bedacht dat een spellingcontrole maar een beperkte woordenschat aan boord heeft. Bijvoorbeeld een maar ietsje te technisch woord wordt niet herkend en dan worden soms heel lachwekkende suggesties gedaan, waar het verstandig is om die niet op te volgen. Maar goed, dat even terzijde.
  • [quote:b9e941efba]2.
    Hoewel ik dit reeds enkele keren aan de ""helpdesk/forum"" van gmail heb gevraagd krijg ik daar geen duidelijk antwoord op:

    Als ik ontvangen emails met een bijlage op wil slaan als document heb ik onlangs ontdekt dat die bijlaen niet meer zichtbaar zijn. [/quote:b9e941efba]

    Als u bijlagen ontvangt in uw email inbox krijgt u twee keuzes:

    1- u kiest weergeven en het document wordt geopend in Google Docs (tenminste als het om een tekst of excel bestand etc gaat) U kunt vervolgens het document opslaan in uw Google Docs Account die automatisch gekoppelt zit aan uw gmail account.

    2- u kiest downloaden en de bijlage wordt gedownload. LET op dat de download standaard word opgeslagen in de map "uw naam"/Downloads.

    als u zelf een plek wilt toewijzen om het document op te slaan drukt u met de rechter muisknop op downloaden en "link opslaan als…" vervolgens opent er zich een venster waar u zelf kunt selecteren waar u uw bijlage wilt opslaan.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.