Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (software)

Queryform

Wim Sturkenboom
7 antwoorden
  • Als je een formulier aanmaakt in Access, dan wordt automatisch een querie aangemaakt.

    Dus maak gewoon een formulier, neem de tabellen en velden die je wilt. eventueel de voorwaarden. Creeer het formulier en bekijk dan de querie.
    Makkelijk zat dacht ik

    ——————
    Voor Uw ASP-applicaties: Corbier Automatisering Sneek

  • Dat is inderdaad heel simpel, maar volgens mij bedoel ik dat niet. Ik wil het gebruiken voor een mailing. Het moet mogelijk zijn om aan te geven aan welke criteria een bedrijf moet voldoen voordat deze in de mailing opgenomen wordt.
  • Iets soortgelijks heb ik gemaakt voor het afdrukken van etiketten.

    In het formulier kan de gebruiker een selectie maken met behulp van selectievakjes (je zou ook kunnen denken aan een aantal textboxen waarin men kan opgeven waarbinnen de waarden van bepaalde velden kan opgeven) en vervolgens open je een form met en selectiestring die je op basis van de gevulde velden opbouwt. voorbeeld :
    DoCmd.OpenReport "etiketten rapport", acViewPreview, , wherestr

    wherestr is dan gelijk aan het wheregedeelte in een query echter zonder het woord where

    . Je kunt natuurlijk ook met VBA een query in sql bouwen.

    voorbeeld : Set qdfNew = .CreateQueryDef("NewQueryDef", _
    "SELECT ADRCONv.* from adrconv " + wherestr)

    adrconv is in mijn geval een adressentabel

  • wil je een formulier waar je criteria kunt opgeven om vervolgens een selectie te krijgen die aan deze criteria voldoet?
  • Heeft iemand een form die een query voor je kan opbouwen. Ik weet dat dat ook in access zelf bestaat, maar die vind ik niet echt makkelijk. Het lieft wil ik een picklijst met mogelijke velden, daarnaast een picklijst met wat voor criteria en daar naast een invoervak met de criteria. Wie kan me helpen?

    Thanx!
    StruiS

  • Ja precies en van die selectie wil ik een mailing maken.
  • zal even een voorbeeldje naar je mail zenden. (office 2000?)

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.