Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (software)

Excell : zoeken over meerdere bladen

None
4 antwoorden
  • Is er hier iemand die weet hoe ik in mijn eerste werkblad van een Excell file kan zoeken of bepaalde tekst ook ergens op een ander werkblad voorkomt ? En dan dat ook kan laten vermelden op welk werkblad deze tekst dan voorkomt ?

    concreet voorbeeld:
    1ste werkblad bevat het totaal van een verzameling comics, terwijl blad 2 bijvoorbeeld bevat wat er allemaal van die totale verzameling in doos 1 opgeborgen zit, werkblad 3 bevat de inhoud van doos 2 enz…
    nu wil ik het automatiseren zodat er in het algemene overzicht ook te zien is waar wat zit.

    Vriendelijk dank…
  • Beter alle records(comics) aangevuld met "doosnummer"(in een extra kolom) op één blad geplakt en dan [b:b0146ff7d4]Data > Autofilter[/b:b0146ff7d4]
  • Of nog beter (?) dit soort dingen niet uitvoeren in een programma dat daar niet voor bedoeld is maar juist in een programma dat daar wel voor bedoeld is: Access of en andere database. Een probleem met veel van dit soort "platte databases" in Excel is dat ze klein en hanteerbaar beginnen maar als ze doorgroeien ontstaan wensen en verlangens die Excel niet kan vervullen of slechts met veel compromissen. Dan kun je beter een keer een regenachtige week investeren en het geheel overzetten naar een database en daar vervolgens jaaaren van genieten.

    mvrgroet Edmond
  • Vermits het helemaal niet mijn bedoeling is om zware queries te gaan uitvoeren en ik ook helemaal geen zin heb om een degelijke database (en daar behoort volgens mij toch zeker Access niet toe, das slechts speelgoedsoft…. en om speciaal een Oracle of SQL Server hiervoor te gaan installeren is overkill) op te zetten heb ik gekozen voor een overzicht in excell….

    Spijtig genoeg heb ik niet echt ervaring met de spreadsheet dus weet ik nu weer waar ik de komende dagen mee ga spelen…

    In elk geval de autofilter functie voldoet voor mij nu ruimschoots dus toch bedankt voor de suggesties.

    Groetjes

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.