Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (software)

Zoeken/opslaan gegevens in excelbestand met meerdere bladen

Eddey
3 antwoorden
  • Ik heb eeb excel bestand met een 50 tal werkbladen. In deze bladen staan op zich zelf losstaande stamboomgegevens.
    Nu wil ik deze middels zoek opdracht niet alles in een keer vinden maar ook in eenkeer plaatsen in een nieuw werkblad.

    Ik weet dat met alles zoeken wel zo'n beetje alles boven water komt, maar dan kan ik het nog niet in een keer wegschrijven naar een nieuw werkblad.

    Of is dit typisch iets voor het programmeer forum?
  • Ik denk haast dat je dan een Macro moet schrijven mbv Visual Basic for Applications (VBA). Die laat je zoeken naar een bepaalde waarde/tekst (via een input-box) en zodra 'ie hem ergens tegekomt kopieert de macro de betreffende waarde naar een apart werkblad…


    Hiervoor kun je in het programmeren-forum terecht als je er niet uitkomt.
  • Bedankt Eddey voor dit antwoord, als deze vraag onder het programmeren valt, wil dan een Mod of een Admin hem dan even verplaatsen? bvd

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.