Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (software)

Adresboek ten behoeve van mailing

Eric33
4 antwoorden
  • ik moet een mailing versturen naar zo'n 400 adressen. Adressen moeten nog in een bestand geklopt worden. Doe ik dat in Word 2000 of in Excel 97? Met één regel voor het volledige n/a/w of in labelstructuur? Kan of moet ik juist MS Outlook gebruiken en hoe maak ik dan een adresboek Microsoft Outlook? Noot: mijn e-mail adressen (en niet meer dan dat) staan in het adresboek van Outlook Express 6.
    Uiteindelijk wil ik uit het adresboek op A-5 enveloppen de adressen printen, dus niet via etiketten.
    Waar ik ook zoek in Helpfuncties, ik kom er niet uit.
    Bij voorbaat dank voor de oplossing
  • DBase is nog altijd het beste (vind ik) :) - jammer genoeg is Dbase vrij duur.. :(

    ValHallA
  • Wat ik in dat geval zou doen is alle adressen in een tabelletje in Word, en dan de functie 'Afdruk samenvoegen' gebruiken.

    Succes.
  • Ik denk dat je het beste Excel kan gebruiken, mocht je later dan alsnog via een databaseprogramma als dbase of access gaan werken, dan kan je de adressen zo invoeren.

    Word lijkt met hier niet zo handig voor, probeer maar eens een tabel in word te sorteren op een bepaald veld in excel is dit geen probleem.

    De gegevens per veld apart invoeren. In Word kan je dan een standaardbrief aan je Excelbestand met adressen koppelen.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.