Vraag & Antwoord

Anders (software)

Scanner ergernissen!!

2 antwoorden
  • Hallo, ik erger mij al een paar weken dood aan mijn scanner. Het gaat hier om een Acer 3300U USB. Het bijbehorende scanprogramma is MiraScan versie 4.03. In het begin heeft dat ding altijd goed gewerkt maar sinds een tijdje is er niet meer mee te werken. Als ik het programma opstart krijg ik ALTIJD standaard de melding: 'Scanner was not found, please check if: 1. Power is on 2. Cable is firmly connected. Dit is beide het geval. Om de scanner dan werkende te krijgen moet ik het stroomkabeltje van de scanner uit- en inpluggen en vervolgens op 'Opnieuw' drukken, dat ben ik in het programma en wil ik een foto scannen. Niet op extreme DPI's ofzo en ook nog op bijzondere vergrotingen (alhoewel hij dat ook zou moeten kunnen). Ik druk dan eerst op 'Preview' om de foto in beeld te krijgen. Vanaf dan kan ik alleen maar hopen dat alles werkt en dat de PC dan niet crashed en er weer een reboot nodig is. Als het dan toevallig wel eens gelukt is selecteer ik de afbeelding en druk ik op 'Scannen'. Dan krijg ik te zien waar ik de afbeelding moet opslaan en met welk formaat (meestal JPEG). En dan mislukt het 9 van de 10 keer want dan loopt de PC dus echt vast en moet ik weer rebooten. Ik heb geen idee waar dit aan kan liggen, want de scanner is nog niet ZO oud (zo'n 2,5 jaar). Ik heb al de nieuwste drivers van internet afgehaald (die afdeling is een tijdje geleden overgenomen door BenQ dacht ik dus die kwamen ook van die site). Ik gebruik WinXP Pro+SP1. Ik ben ten einde raad. Kan iemand misschien een mogelijke oorzaak aanwijzen? Alvast bedankt, Michel.
  • Hi Michel 1) probeer eens een andere USB-poort 2) probeer eens een andere USB-kabel aan te sluiten Ik heb ook een BENQ. groet

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.