Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (software)

modeminstelling girotel

None
7 antwoorden
  • Hoi,
    Ik heb net een nieuwe pc gekocht. Ik heb m'n modempje over laten bouwen ivm Girotel (heb ook kabel). Nu probeer ik na Girotel geinstalleerd te hebben in te bellen maar dat lukt niet. Ik krijg de melding 'controleer modeminstelling en telefoonverbinding'. Dit trouwens pas nadat de modem gebeld heeft en een hele poos heeft gepiept. Ik vermoed dat ik de modem anders in moet stellen. Databits, pariteit en stopbits (8, geen, 1) staan op de postbank-site, maar hoe moet ik poortsnelheid, gegevensprotocol, compressie en datatransportbesturing instellen?

    groet,
    N.
  • As jij gaat zoek'n naar 'girotel' en 'modem' en 'instellingen' dan struikel je over hele conversaties over dit onderwerp! Maar om je de moeite te bespaar'n:

    Deze horen dus bij de NIEUWE inbelnummers!:
    Poortsnelheid = 2400
    Gegevensprotocol = Standaard-EC
    Compressie = Ingeschakeld
    Datatransportbesturing = Hardware
    Databits = 8; Pariteit = Geen; Stopbits = 1
    Initialisatiestring modem: AT+MS=V22B

    Bron: Postbank Helpdesk
  • Blijkbaar zit je wel op de goede com-poort en draai je het goede nummer want het modem piept wel zeg je.
    Als je doet Start>>instellingen>>configuratiescherm>>modems>>diagnostische gegevens>>meer gegevens. Is alles dan OK?
  • Serieus!! Afgelopen weekend lag girotel eruit. Grote storing gehad, waardoor veel mensen niet konden inbellen/inloggen. Dat lag niet aan de computers van de inbellers….
  • :D :evil: :o in ik maar 386 keer de instellingen wijzigen….Bedankt!
  • Ik kwam erachter door even girotel online (www-versie) te raadplegen. Toen zag ik die boodschap. Misschien voor de volgende keer ook een tip voor je.
  • Heb ik geprobeerd, toen werkte het wel. Het probleem is trouwens opgelost: de leverancier van de pc had een generieke driver geinstalleerd. Nadat ik een specifieke driver geinstalleerd had werkte het als een tierelier. Bedankt voor jullie reacties!
    N.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.