Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (software)

Norton: kan de server niet vinden?

pba05
6 antwoorden
  • Gegevens: pentium III, genoeg HD en ram.
    Geschiedenis: Had eerst McAfee geinstalleerd. Na het verlopen van de licentie, heb ik Norton antivirus 2003 professional geinstalleerd en met succes.
    Installatie verliep goed, scannen ging perfect, en de laatste virusdefinities binnen halen (via ingebouwd modem) ging ook perfect en snel. So far, so good!!! Echter schijn kan bedriegen.
    Situatie nu: als ik op Liveupdate handmatig wil uitvoeren krijg ik de boodschap "kan de server niet bereiken" m.a.w. kan geen verbinden maken met de Norton site alhoewel ik wel kan inbellen naar mijn provider als ik IE gebruik. Dus mailen en surfen werkt.
    Vraag: zie ik iets over het hoofd?????

    :oops: :oops: :oops:
  • http://www.symantec.com/techsupp/nav/nav_2003_info_solve_lu.html

    Heb je een firewall of aol, kijk even bij de link, er staan een aantal oplossingen.
  • Zit geen firewall aan.
    Gisteravond heb ik nog bij divers pc's de configuratie gecheckt.
    ISP staat bij de een op: via het configuratiescherm en bij de ander (de 2e optie) via een standaard inbelverbinding.

    ra ra ra :roll:
  • [quote:08c78903f9]Gisteravond heb ik nog bij divers pc's de configuratie gecheckt.
    [/quote:08c78903f9]

    Zit jouw computer in een netwerk, want dat vereist een hele andere instelling van liveupdate dan bij een standalone computer.
  • Deze zit wel inderdaad aangesloten op een netwerk. Het frappantste is dat alleen deze pc dit heeft. Bij de overige zijn geen problemen te bekennen. De liveupdate verloopt daar naar wens.

    :oops: :oops: :oops:
  • Volgens de hulpsite van Symantec.
    [quote:1185aaf1c2]There is more than one cause of this problem. The most common causes are:

    You must establish an Internet connection before running LiveUpdate.
    You have an outdated versions of LiveUpdate and must install the current version.
    The Settings.LiveUpdate file is corrupted and must be deleted.
    Your Microsoft Internet Explorer settings are not set correctly for LiveUpdate.
    Your firewall or ad blocking software is not allowing LiveUpdate to connect.
    LiveUpdate is attempting to connect to a non-Symantec server.
    You are using AOL and have Parental Controls enabled.


    [/quote:1185aaf1c2]
    Oplossingen zijn te vinden bij Symantec op hun website, loop eerst deze
    7 dingen door om te kijken of het daar aanleg.
    Kopop hé, we komen er wel uit.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.