Vraag & Antwoord

Anders (software)

Adreslabels printen vanuit Outlook 2000

7 antwoorden
  • Ik gebruik Office 2000 SB. Voor mijn adressen gebruik Oulook 2000 en die synchroniseert ook met mijn Palm PDA. Vroeger heb ik eens adresetiketten geprint met de adressen uit Outlook. Tegenwoordig gebruik ik Outlook 2000 en het lijkt alsof die functie niet (meer) aanwezig is. Wat zou de handigste manier zijn als ik alle adressen eenmalig op stickers wil printen?
  • Probeer het eens met Word. In Word klik op Extra - Afdruk samenvoegen dan Maken - Adresetiketten Gegevens ophalen - adresboek gebruiken - Outlook adresboek. Hierna even de juiste instellingen voor de etiketten opgeven en je kunt met behulp van samenvoegen de etiketten maken. Met Outlook Express werkt dit niet maar met Outlook zou het wel moeten werken. Suc6.
  • Nou, dit werkt echt geweldig. Bedankt! :D
  • Tja maar de vraag is dus om het vanuit Access te kunnen doen. Word is een omweg die lastig in te programmeren is (hoewel niet onmogeljk) Dus als iemand nog een goede tip heeft graag, en liever niet via het instellen van kolommen
  • Access? Er is in de vraag helemaal geen sprake geweest van Access. De vraag was of het mogelijk was om éénmalig de adressen uit Outlook op etiketten te kunnen printen en met Word gaat dit prima. Omdat het maar éénmalig was is er ook geen probleem met het inprogrammeren van een printmogelijkheid van etiketten. Lijkt mij duidelijk. :wink:
  • :oops: Stom,stom stom, had beter moeten lezen. Komt waarschijnlijk omdat ik zo graag wil dat iemand mij vertelt hoe je eenvoudig etiketten kunt afrdrukken vanuit Access. In WORD kun je gebruik maken van een groot aantal voorgedefinieerde etiketten, en zoiets zoek ik dus ook voor Access.
  • In Access 2000 heb je de wizard Adresetiketten. Dat werkt als volgt... Klik in het databasescherm (aan de linkerkant) op rapporten en bovenaan op Nieuw. Kies dan de Wizard Adresetiketten en in het boxje onderaan de tabel of Query die de gegevens bevat en klik OK. Kies in het volgende scherm het gewenste labelformaat of klik op Aanpassen voor een eigen formaat. Na aanpassen kies je Nieuw, je voert de gevraagde gegevens (labelmaten ed.) in en klik op OK. Het ingegeven formaat is geselecteerd dus klik op Sluiten. Klik op Volgende en geef de tekst de gewenste opmaak. Klik op volgende. Plaats de gewenste gegevens in het label en klik weer op volgende. Geef aan op welk veld de labels gesorteerd moeten worden en klik op volgende. Klik op Voltooien om de etiketten op het scherm weer te geven. Druk het getoonde rapport af en klaar is Kees. Is er iets niet duidelijk laat het dan weten dan mail ik je met een paar schermafdrukken om het nader uit te leggen. Ondanks dat het eigenlijk over Outlook ging toch een antwoord over Access. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Ook suc6.

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.