Vraag & Antwoord

Webdesign (HTML, CSS, Flash)

Site check

12 antwoorden
  • Hallo, Begin november ben ik mijn eigen bedrijfje begonnen. Sinds die tijd hbe ik druk gewerkt aan mijn nieuwe website, die nu online staat. Ik vroeg mij af wat jullie ervan vinden (www.willembosma.nl). Ik heb er alles aan gedaan om de code zo schoon mogelijk te houden en ook een aantal seo-criteria toegepast. Willem
  • Drie dingen die mij direct opvallen: 1. Beetje saai, zoveel wit. 2. Ik zou die logo's van W3C achterwegen laten. 3. Voegt het weergeven van die 3 kolommen met nieuws iets toe aan je website?
  • Ik sluit me aan bij punten 2 en 3 van JBS. Al zouden die W3C logo's er wel op kunnen, maar dan in ieder geval kleiner. Met het wit heb ik minder moeite. Ik ben normaal ook niet zo van de witte vlakken, maar hier vind ik het wel kunnen. Mooie overzichtelijke website. Je ziet meteen waar je wezen moet. Sommige informatie vind ik wel summier (Je verkoopt maar een soort website, namelijk die van 500 euro?) en ik zou die referenties niet zo prominent bovenaan zetten. Ik klik op "Wie is Willem" maar ik lees pas in tweede instantie wie Willem is. Verder zou ik zelf niet kiezen voor afbeeldingen voor header teksten. Ik zou het met CSS hebben gedaan. Maar al met al een rustige overzichtelijke site die uitnodigd om verder te klikken.
  • het is mooi strak maar voor een webdesigner vind ik hem, net als mijn voorgangers, erg saai. Ik mis ook een portfolio. Daarnaast is het een hele goede opmerking over de headers, daar kan je beter een h1 van maken (ook gericht op SEO). Je noemt je zelf ook mediaproducties... daar zie ik ook weinig van terug.
  • Ik ben een opstartend bedrijfje, dus dat is de reden dat ik momenteel nog niet veel kan aanbieden. Dit is het begin. Wat de overige opmerkingen betreft: dank! Met sommige punten kan ik wel iets. Even een toelichting: - Het lijkt misschien vreemd, dat nieuws onderaan. Maar op termijn wil ik een website hebben die meer biedt dan alleen mijn diensten. Dit is de eerste aanzet. - Het klopt dat de headers vormgeven met css beter is voor de seo, maar vormgeven met Photoshop is nu eenmaal mooier. Daarnaast heb ik wel degelijk aan seo gedacht. Ieder pagina heeft een H1. Verder zijn de overige koppen onderverdeeld in H2's en H3's. Ook op alle andere mogelijke manieren heb ik de website zo optimaal mogelijk gemaakt. - Ik kan me voorstellen dat er bezoekers zijn die de website saai vinden. Zelf denk ik er anders over. Ik wilde een rustige, overzichtelijke website zonder veel poespas. Ik heb bewust gekozen voor een totaalplaatje zonder afbeeldingen (met uitzondering van de headers). Daarnaast is het zo dat ik de website op termijn wil uitbreiden met een weblog, waarbij het nieuwste bericht een prominente plaats krijgt op de voorpagina. In die gevallen wil ik wel met een afbeeldingen werken, bijvoorbeeld een 'foto van de dag'. Die ga ik overigens wel op een 'saaie' manier publiceren, zodat het past bij de rest van de layout. - De W3C logo's kunnen inderdaad kleiner. Wordt aan gewerkt. - Ik verkoop inderdaad één soort website. Voor die prijs kan ik een website op maat aanbieden. De basis is wel steeds hetzelfde, maar de aankleding verschilt per opdracht. Op de pagina 'Webdesign' staat alles uitgelegd. - Aan een portfolio is gedacht, maar ik vind dat ik daarvoor nog te weinig heb gemaakt. - Ik heb nu meerdere opmerkingen gehad over de pagina 'Wie is Willem'. Die kwamen steeds op hetzelfde neer. Moet ik er toch maar even naar kijken. Hartelijk dank voor het meedenken. Ik heb er zeker iets aan. Is er nog meer om over na te denken? Suggesties en opmerkingen blijven welkom. Willem
  • Eens met bovenstaande. Belangrijk voor SEO is dat duidelijk is waar de site over gaat. Waarmee bereik je dat? ==> Goede headers. Je logo is redelijk simpel van opzet en kun je dus met wat CSS zo namaken. En inderdaad: wat is de toegevoegde waarde van de kolommen met Elsevier en Nu.nl links? Het wit en grijs vind ik niet zo storend overigens, lekker rustig is ook wel eens prettig. De "prijsdoorbraak" vind ik nogal meevallen; ik zie bij "zolderkamerbedrijven" (weet niet waar jouw computer staat) wel vaker dit soort prijzen. Een tip: ik weet niet of dit je enige broodwinning is, maar in dat geval moet je toch wel een uurtarief van om en nabij de 30 euro hebben, rekening houdend met belastingen, reserveringen etc. Dat zou dus betekenen dat je zo'n site in ongeveer 16 uur zou moeten maken. Nu is dat met een goed CMS wel te doen met wat je aanbied, maar aangezien je zegt dat je dus al een paar weken druk bent geweest met je eigen site wil ik je daar toch even op wijzen. Over de pagina "Wie is Willem" wil ik je als eerste vragen wat het doel ervan is. Als ik me niet vergis is het doel van de site om potentiele klanten voor websites te trekken. Als een potentiele klant zich afvraagt welke professional zijn site gaat maken en hij ziet dat dit een journalist is, zal die zich toch eens achter zijn oren krabben. [i:c37cdb6fbe]Ik dacht dat ik bij een professionele websitebouwer zat, toch niet blijkbaar?[/i:c37cdb6fbe] Je kunt hier beter referenties opnemen over sites die je gemaakt hebt. Heb je die nog niet (voldoende), dan kun je ook gewoon zelf iets uitleggen over waarom jij geschikt bent voor het werk of simpelweg die pagina nog even weglaten. Misschien heb je dit soort zaken toegevoegd om wat extra inhoud op je site te hebben. In dat geval kun je misschien beter inhoud toevoegen die over webbouwen gaat. Bijvoorbeeld het CMS wat je gebruikt, waarom is dat zo goed, waarop is die keuze gebaseerd en moeten mensen specifiek bij jou zijn voor dat CMS? Of een algemene handleiding voor hoe het CMS te gebruiken is nadat jij dat voor de klant hebt ingericht. Dat is nuttig voor zowel klanten die je reeds geholpen hebt (online up to date informatie, plus dat ze misschien nog regelmatig terugkomen en verwijzen naar je site) en bezoekers die willen weten wat ze krijgen (dat ziet er handig uit, dat wil ik ook!). Zomaar wat ideetjes, er valt vast nog wel wat meer te verzinnen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt, en veel succes met je bedrijf! -edit- Zie nu pas je post hierboven.
  • [quote:66f8f186d9="Ger"] ik weet niet of dit je enige broodwinning is, maar in dat geval moet je toch wel een uurtarief van om en nabij de 30 euro hebben, rekening houdend met belastingen, reserveringen etc.[/quote:66f8f186d9] Sterker nog, ik ben met een vergelijkbaar project bezig, ik ga binnenkort ook websites aanbieden en mijn uurtarief komt op 60 euro. Ik zou het graag goedkoper doen, maar na diverse berekeningen en gesprekken met mensen die dezelfde stap al eerder succesvol hebben genomen is gebleken dat 60 euro toch echt het minimum is wat ik er voor moet vragen, wil ik onderaan de streep nog een bescheiden salaris voor mezelf overhouden. Mijn uurprijs bepalen vond ik tot nu toe het moeilijkste aspect van het opzetten van een eigen onderneming. Overigens ga ik wel meer aanbieden dan TS. Ik vind de "Wie is Willem sektie" overigens wel een uitstekend idee, al zou die er volgens mij dus wel wat anders uit moeten zien. Wat dat betreft sluit ik me helemaal aan bij Ger. Maar je bedrijf speelt zich af op internet. Er is geen winkeltje met een toonbank en het eeste contact speelt zich virtueel af. Op deze manier geef je je bedrijf toch een gezicht. Bij mij komt het er ook op, en ik gooi er zelfs een foto bij. Wat ik hier niet zie en wat er bij mij ook op komt is een pagina met overwegingen. Voor wie een website overweegt en waar hij aan moet denken. Wie is mijn doelgroep eigenlijk? Wat wordt het doel van mijn website? Wat wil ik uitstralen? Wil ik een CMS? dat soort vragen. Dan kun je ze daar ook naar toe verwijzen. Eventueel kan je het ook als te downloaden document toevoegen, maar ik denk dat de belangstelling dan minder is. En dan nog even een offtopic tip van een medestarter: Als ik in de afgelopen tijd iets heb geleerd wat belangrijk is voor een onderneming dan is het na de competenties op fotofinish afstand je netwerk. Zonder netwerk kan je zo goed zijn als je wilt, maar dan komt er geen hond op je af. Hoe bevalt PivotX overigens? Ik ben er voor het eerst sinds 2005 weer mee bezig. PivotX en Smarty, het was voor mij meteen weer liefde op het eerste gezicht.
  • Waarom schrijf je dat je site pagerank 4 heeft? Je site heeft helemaal nog geen (zichtbare) pagerank opgebouwd.
  • @D'acide: Mijn website heeft sinds jaar en dag pagerank 4. Ik ben sinds 2004 online actief en in die tijd heeft de website verschillende invullingen gehad. Eerst persoonlijk, toen wat zakelijker, daarna een mix van beide en nu weer wat zakelijker. Ik ben overigens wel van plan om er weer een persoonlijk onderdeel op te doen. Schrijven blijft tenslotten ook erg leuk. Pagerank 4 dus. En ik hoop natuurlijk hoger te eindigen. @Gooly: Leuk om te vernemen dat je ook met iets soortgelijks bezig bent. Uiteraard wens ik je veel succes toe. Naast mijn werkzaamheden als webdesigner schrijf ik voor een aantal opdrachtgevers ook teksten aan de hand van seo-criteria (landingspagina's). Dit levert ook het nodige op. Verder doe ik voorlopig niet aan pensioenverzekeringen (in mijn ogen is gewoon sparen nog het rendabelst). Mag ik vragen wat je onder een bescheiden salaris verstaat? Daar hangt het uurtarief natuurlijk ook van af. @Allemaal: Ik zal eens kijken naar een andere invulling van de pagina met informatie over mezelf.
  • Inderdaad, het netto salaris onderaan de streep is het uitgangspunt, wat blijft er aan het eind van de maand over om van te leven? Dat uitgangspunt is in mijn geval 2000 euro. Dat zal echt niet vanaf het begin lukken, maar hopelijk begint het na tien maanden wel in de richting te komen. Want dat is de buffer die ik heb. Ik hoef er dan nog niet helemaal te zijn, maar moet wel de indicatie hebben dat het niet lang meer gaat duren. Mijn geplande startdatum is januari 2010, en dan tot april nog parttime omdat ik dan nog bij mijn huidige werkgever zit, maar ik ben inmiddels al volop met de acquisitie bezig :-) April 2010 is overigens ook de start van die 10 maanden buffer. (Het wordt dus tijd dat ook mijn pagina online komt, maar dat gaat nog max twee weken duren) Overigens maak ik me over SEO niet al te druk, in die zin dat als ik zorg dat de semantiek van mijn code in orde is, de juiste domeinnamen adviseer, de juiste titels kies en Google op de juiste manier benader dan is volgens mij de rest nog marginaal wat je nog aan zou kunnen passen. Ik heb ook het gevoel dat het een beetje een modewoord is. (Overigens wel een modewoord wat klanten willen horen) Maar correct me if I'm wrong, ik heb me niet erg in SEO verdiep Verder jij ook veel succes, hopelijk komen we elkaar nog eens tegen in 'het veld'. Altijd leuk om met mede-startende vakbroeders te communiceren :-) We beginnen overigens aardig af te dwalen van de topic :-D
  • Nog een kleine aanmerking: Op je 'voorpagina', werkt het mouse-over effect niet op de eerste 2 knoppen (Wat krijg ik voor 500 euro? & Bestel een standaardwebsite) en wél op de laatste knop (Wat kunnen wij voor u betekenen). Mag ik vragen of je dat met opzet zo bedacht hebt? en zo ja, waarom? En even aansluitend op de Page-rank discussie. Ik wil niet vervelend doen. Maar je hebt geen pagerank van 4. Je hebt een pagerank van 0/10 punten :P Heb 't zelfs gecheckt met de site waar jou image naar doorlinkt ([url=http://www.prchecker.info/check_page_rank.php]klik[/url]
  • Bedoel je het mous-over effect van de title tags? Die staan gewoon bij alle knoppen voor zover ik weet. Ik heb het zojuist nog even gecheckt. Wat die pagerank betreft: toen ik de banner van de cheker publiceerde, had mijn website nog een pagerank van 4. Kan het zijn dat Google die op 0 heeft gezet nu ik een nieuwe website gelanceerd heb, onder andere met behulp van Google Webmasterhulpprogramma's? Eigenlijk wel logisch, want de oude website is weg en ik moet nu weer een nieuwe pagerank op zien te bouwen.

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.