Vraag & Antwoord

Webdesign (HTML, CSS, Flash)

een professionele 'touch' aan een website

4 antwoorden
  • goedenavond mannen (en vrouwen ;) ) Hoewel ik nog een redelijke beginner ben heb ik toch besloten een website te gaan maken, je moet tenslotte érgens beginnen ;) Een template van de site die ik aan het maken ben staat op [url]http://www.arworks.nl/totalhippanton361c.jpg[/url] ik heb deze met Photoshop gemaakt, de bedoeling is dat straks de buttons aan de zijkant groen worden als je er met de muis overheen gaat, en de afbeelding aan de rechterkant moet gaan wisselen met andere (die hebben weer andere blokjes gevuld enzo). Het is dan wel een website, maar het ziet er toch allemaal wat amateuristisch uit. Dus daarom mijn vraag: hebben jullie leuke ideeën/tips om deze site er een beetje professioneel uit te laten zien? Alvast bedankt! Niwde
  • 1. De randen smoother maken, dat je de px niet afzonderlijk ziet zeg maar.
  • oke dankje, heb je inderdaad gelijk in! nog meer mensen ideeën? Niwde
  • Het moet meer spreken wat het bedrijf doet, in één oogopslag moet dat duidelijk zijn. Nu zou ik zeggen "iets met interieur", maar da's nogal breed. Als dit uit de naam van het bedrijf zou spreken is het niet zo'n ramp, maar "hacotec" kan van alles zijn. Je moet ook bedenken wat je met de verschillende elementen wil doen. Waarvoor dienen de langwerpige witte blokjes bijvoorbeeld? Veel bezoekers zullen daar met de muis overheen gaan om te bekijken wat dat doet. Zitten daar functies achter verborgen? Maak dat dan ook wat duidelijker. Is het ter decoratie, dan zou ik dat alleen doen als het onderdeel is van de huisstijl van het bedrijf. Anders maakt het de boel alleen maar drukker en leidt het af van de inhoud/boodschap. Wat je eigenlijk moet doen, is de website een verlengstuk maken van de huisstijl. Pak het briefpapier er eens bij, de visitekaartjes, etc. Neem dat als uitgangspunt. Voor veel bedrijven fungeert de website ook als een soort van visitekaartje en het zorgt voor veel herkenbaarheid (iets waar de website ook voor moet zorgen). Als de website bijvoorbeeld groen is, het visitekaartje blauw en het logo rood, dan weet de potentiele klant niet meer dat het bij elkaar hoort (even extreem gezien). Het komt dan over alsof er wat is aangerommeld door amateurs, terwijl je waarschijnlijk wilt uitstralen dat je een kwalitatief en betrouwbaar bedrijf bent.

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.