Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Webdesign (HTML, CSS, Flash)

flash mx cursus pong, klopt niet?

Anoniem
ez
3 antwoorden
  • Nu ik ondertussen iets meer van flash weet heb ik nog eens naar de pong cursus gekeken.

    Ik heb zoals moest uit deel 1

    scene: "Begin" gemaakt (een soort startscherm)

    In deel 2
    scene: "Spel"
    in het 1 e frame: stop
    3 buttons; p1muis, p1toetsen, p2
    met bij behorende scripts:
    [code:1:5b62ffe12b]
    on (release) {
    gotoAndPlay("spel");
    spel="p1Muis";}

    on (release) {
    gotoAndPlay("spel");
    var spel="p1Keys";}

    on (release) {
    gotoAndPlay("spel");
    spel="p2";}
    [/code:1:5b62ffe12b]
    in frame 5
    actions layer: include pong.as

    background layer:
    Bal
    padRechts
    padLinks
    en de scorevelden

    Toen heb ik hem geprobeerd maar er gebeurd niets. Als je op een knop drukt zie je heel snel frame 5 dan gaat ie weer terug naar frame 1

    Is er iemand die deze cursus van C!T wel succesvol heeft gedaan of enig idee heeft over hoe ik hem werkend moet maken, help me dan aub
  • Hoi sdk,

    als het goed is staat er in frame 5 van de tweede scene:
    [code:1:d55a3a1e17]
    #include "pong.as"
    stop();[/code:1:d55a3a1e17]

    de stop actie zorgt ervoor dat ie (logischerwijs) stopt op frame 5.

    groetjes & succes,

    elmer zinkhann
  • [way-offtopic]Elmer, you're back! ;)[/way-offtopic]

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.