Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Webdesign (HTML, CSS, Flash)

[Flash 5.0] formulieren testen

microchip
11 antwoorden
  • Ik ben bezig in Flash een scriptje te ontwikkelen die de variablen van input texts kunnen checken op fouten of op woorden.

    In mijn frame staat alleen de stop actie.
    In mijn "evalueer" knop staat deze script:

    [code:1:b9190d2d41]

    on (release) {
    function test () {
    if (typen == doch) {
    gotoAndPlay (2);
    } else {
    gotoAndPlay (3);
    }
    }
    }

    [/code:1:b9190d2d41]

    Wat doe ik hier fout?

    Mijn probleem is dat hij nix doet als je op de knop drukt.
  • Schrap die 'function test ()' eens. Dan gaat het wel, maar zou je ook niet beter een gotoAndStop gebruiken?

    Is maar een vraag hoor
  • Hoe zorg ik er dan voor dat als je op de knop drukt dat hij dan een functie gaat uitvoeren?
  • wat is de bedoeling van test()? kan je daar je if niet insteken?
  • alleen de functie defenieren is niet genoeg natuurlijk. De functie defineer je (bijvoorbeeld) op het het eerste frame van de timeline (dus daar zet je die function test() { … } neer.

    In de onrelease zet je dan:

    on(release){
    _root.test();
    }
  • De functie test moet de invoer van een formulier checken en vergelijken met het woord "doch". Die functie moet uitgevoerd worden nadat er op de knop is gedrukt.
  • Als ik het goede woord invul krijg ik fout. En als ik niks invul krijg ik goed! Als ik iets invul (of het nou klopt of niet) dan krijg ik goed. Wat is er mis? Is er iets mis met de variable ofzo?
  • de string 'doch' is natuurlijk sowieso iets anders dan een variabele doch. Als je dus letterlijk doch bedoelt, dan moet je er quotes omheen zetten..
  • Dus als ik een variable in mijn script wil gebruiken moet ik het zonder aanhalingstekens doen en als ik een string wil gebruiken dan moet ik het WEL in aanhalingstekens doen.
  • Hoe zorg ik ervoor dat een variable met een waarde (bijv. 0) er steeds eentje omhoog gaat?
  • *ahum* voor iemand die iets beweerd van flash te weten, loop je wel alle basisvraagjes langs. Je weet dat onder de F1 knop een uitgebreide handleiding zit, waar gewoon de werking van actionscript staat uitgelegd?

    variabele++ of variabele += 1 is daar bijvoorbeeld te vinden.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.