Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Webdesign (HTML, CSS, Flash)

Site vernaggeld na toevoegen Doctype.

Anoniem
Anne
4 antwoorden
  • Hallo guru's. Ook ik ben bezig met een nieuwe site die overigens nog lang niet af is!! Ik heb deze keer Visual Studio gebruikt voor het maken van de pagina's. Niet omdat dat nou zo'n geweldige html editor is, maar omdat ik Notepad een beetje zat was. Wat is nou het probleem? Als ik een Doctype tag toevoeg, helemaal bovenin de pagina, dan verdwijnen de kleuren van mijn scrollbars (zit in een stylesheet) en ook wordt de pagina een beetje versjteerd. Het gedeelte waar normaal gesproken alle tekst in staat (het geheel is ingedeeld in frames) heeft dan ineens beneden een scrollbalk zodat je het geheel kunt verschuiven. Dat ziet er dus niet uit. Mijn vraag is nu: hoe kan dit?

    De doctype voor de frameset pagina is

    <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd">

    De rest van de pagina's hebben allemaal als doctype:

    <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

    De site waar het om gaat is http://www.lekkerleuk.nl
  • Zet ze niet achter de selector body maar achter de selector html

    html{ styles}

    -termin8or
  • Selector? Bedoel je tags? Anders laat het even weten aub.
  • Je hebt de kleuren van je scrollbar nu waarschijnlijk in de body selector van CSS gezet, dus:[code:1:1f3700fb50]body {
    scrollbar-bla-bla: #000;
    scrollbar-enz-etc: #f00;
    }[/code:1:1f3700fb50]Verplaats deze even naar de html selector en het zal weer werken, kan ik je uit persoonlijke ervaring (vandaag nog) vertellen.

    - Bas

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.