Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Webdesign (HTML, CSS, Flash)

flash mx: aangeven in preloader dat adnere movie ook laad

sdk
2 antwoorden
  • Ik wilde even infprmeren of eventueel de mogelijkheid bestaat om in de preloader

    [code:1:830810e35b]
    st = new Date();
    startSec = st.getSeconds();
    startMin = st.getMinutes();
    startHour = st.getHours();
    startDay = st.getDay();
    this.onEnterFrame = function() {
    tb = this.getBytesTotal();
    lb = this.getBytesLoaded();
    percent = Math.round(lb/tb*100);
    txtpercent = percent+" %";
    this.Loading_bar.Bar._xscale = percent;
    tkb = Math.round(tb/1024);
    txttkb = tkb+" kb total";
    lkb = Math.round(lb/1024);
    txtlkb = lkb+" kb loaded";
    nkb = tkb-lkb;
    txtnkb = nkb+" kb remaining";
    nt = new Date();
    sec = nt.getSeconds()-startSec;
    min = nt.getMinutes()-startMin;
    hour = nt.getHours()-startHour;
    day = nt.getDay()-startDay;
    lsec = (day*24*60*60)+(hour*60*60)+(min*60)+sec;
    txtlsec = lsec+" sec elapsed";
    speed = Math.round((lkb/lsec)*10)/10;
    txtspeed = speed+" kb/s";
    nsec = Math.round(nkb/speed);
    txtnsec = nsec+" sec remaining";
    if (lb>=tb) {
    delete this.onEnterFrame;
    txtspeed = "0 kb/s";
    gotoAndPlay("Scene 1", 1);
    }
    };
    stop();
    [/code:1:830810e35b]

    te zetten dat letters.swf ook ingeladen moet worden. Dit is nu een movie die dmv loadmovie wordt ingeladen. als deze chter nog niet is ingeladen klopt hij niet met het tijdsschame van de rest van de site.

    Kan ik die letters.swf eerder loaden?
  • [quote:8333bfdf12="sdk"]Kan ik die letters.swf eerder loaden?[/quote:8333bfdf12]
    Ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar ik kan me voorstellen dat dat gewoon mogelijk moet zijn. Als ik kijk naar de method [i:8333bfdf12]getBytesTotal()[/i:8333bfdf12] dan zegt de reference daarover
    [quote:8333bfdf12]Method; returns the size, in bytes, of the specified MovieClip object. For movie clips that are external (the root movie or a movie clip that is being loaded into a target or a level), the return value is the size of the SWF file.[/quote:8333bfdf12]
    Met andere woorden de getBytesTotal() van beide movies optellen en deze gebruiken voor je statusbalk totaal (=100%). Met loadMovie laadt je de andere movie in een (empty) movieclip (van deze movieclip gebruik je de reference voor het bepalen van de moviesize en hoeveel er binnen is). Van beide kan je de binnengekomen bytes weer optellen en deze waarde verrekenen met het totaal van beide movies om het percentage te krijgen.

    Mocht dit niet werken dan kan je natuurlijk meerdere preloaders maken. Welke je na elkaar toont, je hebt het waarschijnlijk wel eens ergens gezien:
    loading movie1 0..>>..100%
    loading movie2 0..>>..100%

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.