Vraag & Antwoord

Webdesign (HTML, CSS, Flash)

[flash] beginnersvraag spelletje

Anoniem
have-fun
3 antwoorden
  • ik ben gewoon wat aan het uitproberen in flash en heb wat site's op internet gevonden waar ze dingen uitlegden.
    Ik heb hetvolgende gemaakt
    [img:395e72196e]http://www.have-fun.nl/flash.jpg[/img:395e72196e]

    met deze code kan ik het poppetje laten bewegen, en het werkt ook nog

    [code:1:395e72196e]onClipEvent (load) {
    moveSpeed = 26;
    }
    onClipEvent (enterFrame) {
    if (Key.isDown(Key.RIGHT)) {
    this._x += moveSpeed;
    }
    if (Key.isDown(Key.UP)) {
    this._y -= moveSpeed;
    }
    if (Key.isDown(Key.DOWN)) {
    this._y += moveSpeed;
    }
    if (Key.isDown(Key.LEFT)) {
    this._x -= moveSpeed;
    }
    }[/code:1:395e72196e]

    alleen krijg ik wel 2 foutmeldingen:
    [code:1:395e72196e]**Error** Scene=Scene 1, layer=Layer 1, frame=1:Line 1: Clip events are permitted only for movie clip instances
    onClipEvent (load) {

    **Error** Scene=Scene 1, layer=Layer 1, frame=1:Line 7: Clip events are permitted only for movie clip instances
    onClipEvent (enterFrame) { [/code:1:395e72196e]

    Hoe moet ik deze oplossen?
    En hoe kan ik het zo maken dat het poppetje niet door de muren heen kan?
  • heb de fouten op een of andere manier er al uit, maar heeft iemand een antwoord op de 2e vraag?
  • Iets van
    [code:1:d9b7b9209c] if (Key.isDown(Key.LEFT)) {
    if ((this._x - movespeed) >= 0)
    {
    this._x -= moveSpeed;
    }
    }[/code:1:d9b7b9209c]
    En
    [code:1:d9b7b9209c] if (Key.isDown(Key.RIGHT)) {
    if ((this._x + movespeed) < (this._parent._width - this._width))
    {
    this._x += moveSpeed;
    }
    }[/code:1:d9b7b9209c]
    Ik weet niet of het werkt, maar het moet iets zijn in deze trand.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.