Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

SMTP-server geeft geen terugmelding

None
3 antwoorden
  • Ik heb sterk de indruk dat mijn kabelmodem kapot is, maar hoe kan ik dat testen? Zie onderstaand relaas:
    Als ik probeer een e-mail met een fotobijlage te versturen krijg ik bij herhaling deze twee foutmeldingen in het dialoogvenster van details van het verzenden in het tabblad 'fouten'.:

    [i:7943d8022f]Bij taak mail.brabant.chello.nl - Bezig met verzenden is een fout (0x8004210B) opgetreden: Er is een time-out opgetreden bij de bewerking voordat een antwoord van de SMTP-server voor uitgaande berichten is ontvangen. Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeerder of Internet-provider (ISP).

    Bij taak mail.brabant.chello.nl - Bezig met verzenden is een fout (0x800CCC0B) opgetreden: Onbekende fout 0x800CCC0B[/i:7943d8022f]

    Ik heb er erg goed op gelet dat de bijlage de maximaal toegestane omvang niet overschrijden. Toch krijg ik vaak de volgende e-mail terug nadat ik ten einde raad de verzending heb afgebroken:

    [i:7943d8022f]A message was sent to you that was returned to the sender(bounced) because it would have caused your mailbox quota to be exceeded.

    The following is the reason that the message was over quota:
    Quota Type: message size
    Quota Available: 5242880
    Total Quota: 5242880

    The following is the information on the message that was bounced:

    Sender: <>
    Subject: [No Subject]
    Size: 5364529
    Message ID: <200401192008.i0JK8hnT021394@deliver20.hccnet.nl>
    Date: Mon Jan 19 21:08:55 2004

    Reply-To: [No Reply-To]

    To fix this problem, delete some messages from your mailbox, and contact the sender to resend the message.
    If you are using our webmail, please remember that messages in the trash folder take up just as much space as other messages.
    If the size of the message is too big, contact the sender to reduce the size of the message and resend the message.[/i:7943d8022f]

    Zoals jullie kunnen zien staat daar dat de grootte van het te verzenden bestand boven de limiet gaat. Dit is echter pertinent NIET waar. Wat er gebeurt is dat de smtp-server geen sein afgeeft (of dat dit signaal niet ontvangen wordt) dat de verzending goed gaat en dus blijft mijn computer het steeds weer opnieuw doen, waardoor uiteindelijk de limiet overschreden wordt.
    Ik heb naast mijn desktopcomputer (Windows XP Home) nog een laptop (Windows XP Pro) en tussen deze twee een router. Als ik met de laptop een foto probeer te versturen gebeurt hetzelfde en krijg ik dezelfde meldingen. Als ik de desktop-pc zonder router aansluit, blijft het probleem bestaan. Als ik de firewall en de virusscanner (beide van McAfee) uitschakel, blijft het probleem ook bestaan. Door alles wat ik geprobeerd heb is nu mijn conclusie dat het zeer waarschijnlijk een fout in het kabelmodem is.
    De - volgens mij - enige andere mogelijkheid is dat het aan de software van Microsoft ligt. Ik werk namelijk met Outlook uit het pakket Office XP Pro en dat is naast de router de enige andere overeenkomst tussen mijn laptop en mijn desktopcomputer. Maar deze mogelijkheid lijkt mij verreweg het kleinst, dus houd ik het toch maar op een fout in het kabelmodem.
    Wie kan mij helpen? Als je namelijk Chello (UPC dus) benadert, worden er twee vragen gesteld:
    a) doet het online-lampje het?
    b) hoe is de downloadtest?
    Allebei goed?, dan ligt het niet aan ons!
  • Lukt het wel met de web-mail vanaf dat e-mail adres?

    Hiervoor ga je naar de home-page van je provider en opent daar de webmail met je gebruikersnaam en wachtwoord. Je kunt dan je mail verzenden zonder je eigen mail-pakket. Nadeel: je krijgt geen kopie in je postvak Uit. Dit kan je wel forceren door een CC naar jezelf te sturen, maar die komt dan in je postvak In te staan.
  • Ja, via webmail lukt het wel. Dat is dan ook de oplossing die ik uit nood gebruik. Maar de fout gaat gepaard met het ook herhaaldelijk uitvallen van Outlook en dan wordt het direct herstart. Langzamerhand gebeurt dat ook steeds meer met andere programma's. Ik wil het hoe dan ook opgelost hebben.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.