Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

stommiteit of oplichting

Anoniem
webspider
6 antwoorden
  • Mijn tante heeft bij wanadoo een ADSL abonement afgesloten, telefonisch, ze werd opgebeld door wanadoo met de vraag of ze intresse had in snel internet voor een vast bedrag per maand. Omdat ze veel chat is dit natuurlijk ideaal voor haar maar ze heeft zelf de ballen verstand niet van al die computer dingen. Nu heeft ze telefonisch afgesproken dat ze het goedkoopste abonement wou namelijk wanadoo ADSL-Lite. Na een poosje krijgt ze een brief van wanadoo met daarin de bevestiging voor haar aanvraag, hierin staat echter een aanvraag voor wanadoo ADSL-Basic en als je het er niet mee eens bent kan je binnen 7 reageren. Mijn tante nietsvermoedend geheel in de verwachting dat ze krijgt waar ze om gevraagd heeft reageert niet, omdat ze het verschil tussen Lite en Basic niet kent. Na de eerste afschrijving van KPN komt ze tot de conclusie dat ze maarliefst ruim 50 euro per maand kwijt is, dit in tegenstelling van wat wanadoo door de telefoon heeft gezegd namelijk dat ze meedoet aan een aanbieding van de eerste 6 maanden 19,95 en daarna 34,95 voor ADSL-Lite en niet 54,95 voor ADSL-Basic, maar nu zit ze dus 12 maanden vast aan een contract waar ze nooit om gevraagd heeft.

    Nu mijn vraag, is hier nog wat aan te veranderen want ik vind het toch verdacht veel op oplichting lijken, na gemaild en gebelt te hebben met wanadoo hebben ze verteld dat de aanvraag voor ADSL-Basic via internet is gedaan(?????) terwijl zij notabene haar hebben opgebeld of ze mischien intresse had in adsl. Of is he gewoon stom dat een vrouw van 56 niet het verschil weet tussen Lite en Basic en dat ze daarvoor niemand anders heeft ingeschakeld.
  • Volgens mij is hier zeker wat aan te veranderen: ze heeft immers mondeling hierover afspraken gemaakt over ADSL lite.
    Met dit soort zaken moet je de moed niet te snel opgeven. Stuur een aangetekende brief naar Wanadoo waarin je het geheel duidelijk uitlegd.
    Refereer naar de gemaakte telefonische afspraak.
    Als je tante lid is van de consumentenbond of een rechtsbijstandverzekering heeft, zou ik deze zeker inschakelen.
    Als ze die niet heeft, zeg dan toch dat je bv de consumentenbond in gaat schakelen, daar houden bedrijven namelijk niet van.
    Suuces!
  • volgens mij kan je ook je abbo omzetten naar een andere, maar dan krijgt ze wat ze al betaalt heeft niet terug
  • [quote:6bdcefe807="pcguy"]volgens mij kan je ook je abbo omzetten naar een andere, maar dan krijgt ze wat ze al betaalt heeft niet terug[/quote:6bdcefe807]
    Abonnementen hebben een minimale contractduur welke stilzwijgend voor dezelfde periode verlengd wordt. Je moet dus door de regel deze contractduur uitzitten.

    In geval van mafketel zou je er inderdaad nog wel via een of andere procedure van af kunnen, maar makkelijk zal het niet gaan vrees ik. Het is jouw woord tegen dat van Wanadoo.
  • [quote:d6e12177e0="Leo S"][quote:d6e12177e0="pcguy"]volgens mij kan je ook je abbo omzetten naar een andere, maar dan krijgt ze wat ze al betaalt heeft niet terug[/quote:d6e12177e0]
    Abonnementen hebben een minimale contractduur welke stilzwijgend voor dezelfde periode verlengd wordt. Je moet dus door de regel deze contractduur uitzitten.

    In geval van mafketel zou je er inderdaad nog wel via een of andere procedure van af kunnen, maar makkelijk zal het niet gaan vrees ik. Het is jouw woord tegen dat van Wanadoo.[/quote:d6e12177e0]

    Dat ben ik niet met je eens, als je naar een rechter stapt dan zal wanadoo toch echt met bewijs moeten komen dat ze heeft getekend voor een bepaald (al dan niet geleverd) pakket.
    Als ze met de goede handtekening komen aanzetten dan heb je pech en staan ze volledig in hun recht.
    Dus voordat je zoiets doen, moet je wel heel goed weten dat je niets hebt getekend.
    De incasso stopzetten help ook nog wel eens om die gasten wakker te maken.
  • Inderdaad gewoon de incasso stopzetten en reeds betaald bedragen laten storneren. Laat ze eerst maar aantonen dat ze een overeenkomst met je gesloten hebben.

    Dit zijn wel heel trieste ronselpraktijken van Wannadoo :-?

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.