Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

ADSL modem defect of server down?

13 antwoorden
  • Hallo, Plotseling doet mijn ADSL het niet meer. M'n modem heb ik al eens een keer uit- en aangezet, maar dat hielp niet... Wat kan ik doen om na te gaan of mijn modem defect is, danwel dat er iets met het internet aan de hand is? (Ik gebruik nu mijn gewone telefoonlijn...) Alvast bedankt, Rob
  • iets meer info: line sync? modem zelftest? modem pingen? t.
  • Vertel eerst maar eens welke lampjes er branden (3 stuks totaal) aan de bovenkant van de modem. (als je tenminste een Speedtoutch model hebt.
  • Nou, teacher, je hebt me in elk geval op het goede spoor gezet ;-) Omdat mijn verbinding tussen mijn computers onderling wél werkte, nam ik automatisch aan dat dat wel goed zat. Nee dus, het bleek dat ik de webpage (of hoe dat heten mag) van de router niet kon bereiken. Een keer aan- en uitschakelen van de router loste het probleem op. Ik heb overigens geen flauw idee wat line-sync in dit geval betekent, trouwens ook van de modem zelftest is me niet duidelijk hoe ik dat moet doen. Kan je me het een beetje uitleggen - voor de volgende keer? Alvast bedankt, Rob
  • ok.. modem zelftest is wat er gebeurd als je de modem aanzet. (dan gaan er een paar lampjes knipperen enzo) Een line sync wil zeggen dat de modem een verbinding hebt met je provider. (wordt ook aangegeven met een lampje) Welke lampjes? Dat ligt aan welk modem. En dat pingen.. nouja.. naar 10.10.138 surfen is bijna hetzelfde..
  • [quote:73f50eebd8="teacher"]En dat pingen.. nouja.. naar 10.10.138 surfen is bijna hetzelfde..[/quote:73f50eebd8]is dit adres niet 10.0.0.138
  • boing! dat bedoel ik dus :)
  • Tja, da's raar (of niet?)... Ik meen me te herinneren dat als je in de browser 10.0.0.138 ingaf, je de webpagina van het modem (Alcatel Speed Touch Home, ISDN) kreeg. Nu kan ik die pagina niet bereiken of pingen. Toch werkt alles, voor zover ik kan nagaan. Overigens, de lampjes op het modem zijn PWR/Alarm (begrijp ik), Line Sync (weet ik niet wat ik me daar bij voor moet stellen), Line RX (volgens mij ontvangen vanaf ADSL, Line TX (dito zenden?) en LAN (dat zou dan de verbinding naar de Router/AccessPoint zijn?) Het Line Sync lampje brandt continu, de rest alleen als er actie is. Er was e.o.a. config bevel in DOS waar je wat mee kon zien, maar ik heb het waarschijnlijk verkeerd onthouden :-(, want nu werkt dat niet. Alvast bedankt, Rob
  • Eh... ipconfig was het, evt. met /all er achter. Maar veel verder heeft het me niet geholpen! Rob
  • [quote:7568f21ea8="r.bornkamp"] Overigens, de lampjes op het modem zijn PWR/Alarm (begrijp ik), Line Sync (weet ik niet wat ik me daar bij voor moet stellen), Line RX (volgens mij ontvangen vanaf ADSL, Line TX (dito zenden?) en LAN (dat zou dan de verbinding naar de Router/AccessPoint zijn?) Het Line Sync lampje brandt continu, de rest alleen als er actie is. [/quote:7568f21ea8] pwr/alarm is zelftest/aan led. Gaat er iets fout in je modem, wordt ie rood. line sync = modem heeft verbinding met provider. rx= receive tx = transmit lan = van modem naar PC. als je een ipconfig doet zie je je modem 10.0.0.150, je subnetmask (meestal) 255.255.255.0 en daarna je externe ip adres enzo. t.
  • Bedankt voor de gegevens! Nog een paar vraagjes - als het niet te lastig is... Hoe zat dat nou met 10.0.0.138? Ik moet er bijvertellen dat die ISDN-HomeTouch modem eerst getweaked was als router, later is hij weer teruggezet op gewoon KPN adsl-modem stand, omdat ik een AccessPoint/Router aangeschaft heb. Is het misschien uit die tijd? Je kwam op een "page" met: "Welkom in de wereld van ADSL" (of in het Engels, dat weet ik niet meer) En wanneer gaat mijn line-sync lampje uit - als er een fysieke onderbreking in de kabel zit, of ook als er bij HCC-net iets niet werkt? En met wie moet je dan (laten we hopen dat het nooit nodig is) in contact treden? Alvast bedankt, Rob
  • de internet linesync lampje gaat uit als vooral bij de knp telefonie er een onderbreking is de hccnet kan nog wel werken bij andere points, maar niet bij jouw eerste. dus hoeft bij geen signaal niet alleen bij hcc(net) maar ook bij kpn telefonie liggen zeer grote (bijna landelijk) kan het bij beide liggen
  • [quote:d56b1a2821="r.bornkamp"]Bedankt voor de gegevens! Nog een paar vraagjes - als het niet te lastig is... Hoe zat dat nou met 10.0.0.138? En wanneer gaat mijn line-sync lampje uit - als er een fysieke onderbreking in de kabel zit, of ook als er bij HCC-net iets niet werkt? En met wie moet je dan (laten we hopen dat het nooit nodig is) in contact treden? Alvast bedankt, Rob[/quote:d56b1a2821] 10.0.0.138 is het IP adres van je modem, en als je daar naar toe pingt krijg je antwoord. Surf je er naar toe zie je de ingebouwde webpagina. gaat je line sync uit dan is het een kwestie van rebooten, modem opnieuw booten, alle kabeltjes checken en als het na een uurtje niet beter is.. De student-met-belscript bellen bij de mxstream helldesk :s

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.