Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

Foto's verzenden met Outlook (dus niet Outlook Express)

Berntet
7 antwoorden
  • Wie kent het volgende probleem en heeft er ooit iets over gelezen in een of ander artikel?
    Ik ben overgegaan op Outlook vanwege de integratie met een agenda etc. en doe nu alles met Outlook. Alles werkt perfect alleen ik houd geweldig veel problemen met het verzenden van foto's e.d.. Zodra het beeldbestanden worden gaat het eigenlijk alleen goed via webmail en dat stoort mij geweldig. Mijn pc is kortgeleden nagekeken en geheel technisch in orde. Ik werk met Windows XP Home (en op mijn laptop met Pro, maar heb daar hetzelfde probleem) en met Office XP Pro via een kabelaansluiting.
    Als ik nu een beeldbestand wil versturen als bijlage in 'onbewerkte tekst' krijg ik in het detailscherm van het verzenden steeds fouten te zien. Uiteindelijk komt er een bouncebericht met als inhoud dat mijn bestand te groot is. Voorbeeld: ik verstuur een bestand van 3,5 mb en krijg dan te lezen dat het niet verzonden kon worden omdat het te groot is voor mijn mailbox. Daar staat dan bij zoiets als max mailbox 5,2 mb; grootte bestand 6,4 mb. Het laatste varieert naar gelang de grootte van het te versturen bestand.
    Als ik een beeld van pakweg 2 mb verstuur gaat het soms wel en soms niet goed. Ofwel mijn 'verstuur'-grens ligt bij ongeveer 2 mb ipv de 5,2 mb die Chello biedt.
    Uit de foutmeldingen leid ik af dat de computer geen terugmelding ontvangt van goed door de server ontvangen pakketjes zodat de pc het steeds opnieuw blijft proberen. Dat klopt in zoverre met de werkelijkheid dat het meerdere malen is voorgekomen dat ik bijvoorbeeld een mail met 5 of 6 beelden wil versturen van in totaal nog geen 4 mb. Vervolgens krijg ik voortdurend foutmeldingen en achteraf blijkt dan dat de ontvanger de beelden toch heeft binnengekregen, zelfs meedere malen. Dat is geweldig storend, omdat in geval van een telefoonverbinding (ja, ze hebben ze nog!) de hele zaak tergend lang duurt.
    Ik heb contact opgenomen met Chello, maar krijg ondanks mijn uitleg toch te horen dat het verstuurde bestand te groot is. Ook al beweer ik dat dat pertinent niet het geval is, men zet dan de blik op oneindig en het gehoor op nul zodat ik daar niet mee verder kom.
    Bij de recente controle van mijn pc heb ik het probleem voorgelegd aan de reparateur. Deze zei me dat ik 'HTML' in moest stellen ipv 'onbewerkte tekst'. Dat heb ik gedaan en het probleem verbetert iets, maar is niet de wereld uit. Ik kan nu inderdaad een beeld versturen mits niet te groot, 3 mb blijft een probleem, maar andere bijlagen komen nu niet meer altijd over. Zo stuurde ik een doc-bestand naar mijn kinderen als onderdeel van HTML-tekst en prompt kreeg ik te horen 'waar is de bijlage?'.
    Kortom wie weet waar ik een oplossing kan krijgen of vinden?
    Omdat ik niet iedere dag beelden verstuur kan ik achteraf niet meer vaststellen of het opgetreden is met de overgang van Outlook Express naar Outlook. Ook wil ik dat liever niet meer terugdraaien omdat het me nogal wat moeite heeft gekost om van Outlook Express af te komen. Als Outlook en Outlook Express naast elkaar blijven draaien, raak ik steeds het overzicht over mijn mailbox kwijt omdat dan Express de mail meestal ophaalt en ik antwoord vanuit Outlook zelf. Al met al voor mij een reden om de nodige kritiek op Microsoft te hebben. :oops:
  • Hoi Berntet,

    Helaas, ze hebben gelijk. Jou verhaal is vrij duidelijk. Maar als je over hebt (niet lullig bedoeld) dat anderen nog telefoonlijn gebruiken voor internet dan moet jij daar ook rekening mee houden. Omdat jij zulke grote bestanden gaat verzenden moeten ze wel 30 minuten overdoen om 1 mail van jou te ontvangen.
    Ik kan het niet zien maar vermoedelijk zijn jou beeldbestanden BMP bestanden.
    Het ligt dus niet aan Outlook.
    Je moet de bestanden omzetten naar JPG of JPEG.
    Zo maak je bijv. van een bestand van ruim 2,3 MB een bestand van 180 kB, en dat is wel anders!
    Download Irfan View. Als je de beelden in Irfan gaat invoegen en vervolgens: bestand opslaan als JPG of JPEG gaat kiezen, dan zijn ze kleiner.
    Irfan = http://www.tucows.com/preview/194967.html

    grtz
    Falco
  • :roll: Hier moet ik over nadenken.
    Je suggereert dat het niet aan Outlook ligt omdat het vermoedelijk bmp-bestanden zijn. Wat is het verband tussen die twee? Het zijn overigens jpg-bestanden die al sterk gecomprimeerd zijn. Waarom kan ik geen bestanden groter dan 2 mb behoorlijk en snel verzenden, terwijl Chello zegt dat het moeiteloos moet kunnen tot het maximum van mijn mailbox(= 5,2 mb)?
  • Nee, het ligt niet aan Outlook. Ik gebruik kabel Essent en had dit ook. Ik was er doodziek van vooraal als mijn zwager foto’s stuurde. Gelukkig zit ik niet met telefoon tikken maar het duurde wel 20 minuten tot dat mail binnen was.
    Zijn “fout” was, dat hij scande de foto’s met een scanner. De opgeslagen bestanden zijn dan super groot.
    Toen heb ik hem geadviseerd om na het scannen en opslaan als BMP, met Irfan de bestanden te converteren. Het is in feite vrij eenvoudig. Goed, je kan met Irfan het formaat ook veranderen maar dit was niet nodig. Het ging gewoon met Openen en vervolgens opslaan als: jpg of jpeg. Ik heb hier bestanden van 2,3 MB omgezet naar 180 kB.
    Dat kan wel kloppen: je maximum mailbox. Maar vergeet niet dat jou mailbox bij Chello misschien niet altijd even leeg staat. Bovendien je weet niet hoe groot is dat bij de ontvangen. Meestaal is dat rond 3 (voorbeeld: gratis Wanadoo op tel. lijn).
    Outlook heeft voor en nadelen ten opzichte van OE.
    Zo heeft Outlook de auto aanvullen van e-mail adres niet.
    Ook heeft Outlook problemen met het opslaan van bijvoorbeeld een “gif” bestand/plaatje dat in een bericht staat. Deze kan alleen als BMP opgeslagen worden.
    Maar Outlook heeft als extra de agenda + het logboek.
    Soms denk ik = computers….zijn nog erger dan vrouwen… :lol:
  • Soms wil ik een groot bestand verzenden om dit elders te laten afdrukken en dan heb ik tevoren contact met de geadresseerde als deze het bestand over de telefoon moet ophalen. Het veranderen van het formaat is ook geen enkel probleem; ik doe veel met beeldbewerking en weet precies hoe dat moet.
    Waar het mij om gaat is dat ik gewoon een groot bestand zonder problemen wil kunnen verzenden. Ik check dan van te voren of mijn mailbox (inclusief de prullenbak) leeg is, dus daar ligt het probleem niet. Als de mailbox van de geadresseerde vol is, krijg ik óf geen melding óf een heel andere melding terug en niet de melding in de vorm van een bouncebericht dat het bestand te groot is terwijl dat per sé niet zo is. Waar het om gaat is dat mijn pc het maar steeds blijft proberen terwijl het soms al gewoon in één keer goed is gegaan en een andere keer inderdaad niet goed gaat. Het is toch te gek voor woorden dat een bestand van pakweg 3 mb leidt tot het bericht dat het niet verzonden kon worden omdat het meer dan 6,4 mb groot is?!
    Bovendien vind ik het buitengewoon vreemd dat bijvoorbeeld het verzenden van foto's naar de afdrukservice van AH wel goed gaat. Dan gaat het echter niet via Outlook! Vroeger toen ik nog werkte met Outlook Express ging het ook zonder problemen. Het enige dat ik niet weet is of dit probleem direct nadat ik overgeschakeld ben naar Outlook is opgetreden of dat het pas later begon. Ik zal zometeen nog eens de proef op de som nemen en de teruggemelde foutcodes in een volgend antwoord vermelden.
  • [quote:3044bae3d2]Bij taak pop3.brabant.chello.nl - Bezig met verzenden is een fout (0x8004210B) opgetreden: Er is een time-out opgetreden bij de bewerking voordat een antwoord van de SMTP-server voor uitgaande berichten is ontvangen. Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeerder of Internet-provider (ISP).

    Bij taak pop3.brabant.chello.nl - Bezig met verzenden is een fout (0x800CCC0B) opgetreden: Onbekende fout 0x800CCC0B[/quote:3044bae3d2]

    Deze hierbovenstaande foutmeldingen krijg ik steeds. Weet iemand nu wel waar de schoen wringt?
  • Welke versie van Outlook gebruik jij?
    Gebruik je ook een router? Zo ja, merk graag.
    Ik neem aan dat je ook een antivirus progje gebruikt. Scant deze ook de uitgaande mail? Zo ja, schakel deze optie uit.

    Om achter te komen waar het aan ligt is een log file nodig. Kijk hier even =
    http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q300479

    Misschien heeft ook met Chello te maken. Test Chello en verhoog de snelheid van Chello. Kijk hier (ook bij downloads) =
    http://www.chelloo.com/tips/tweaken.html

    grtz
    Falco

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.