Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

@HOME opzeggen

Anoniem
None
6 antwoorden
  • Vanwege verhuizing naar een niet-@HOME-gebied waar wel ADSL is, schakel ik ergens in augustus over van @HOME naar XS4ALL. Ik wilde nu al @HOME opzeggen en heb dat ook netjes gedaan per e-mail. Van @HOME kreeg ik daarop de bevestiging dat mijn opzegging was ontvangen maar dat deze niet verwerkt kon worden want hij was niet verstuurd vanaf het @HOME-domein cq mijn eigen @HOME-mailadres.

    Ik heb dat hele @HOME-mail nooit gebruikt (servers waren altijd totaal onbetrouwbaar, heb bovendien zelf een domein en mail) en vind het maar een onzinnige eis. Men zegt dat dit is om misbruik te voorkomen maar dat is onzin, je kunt ook telefonisch en per post opzeggen en daar kan ook iedereen, iedereen nadoen (en dus de kabel van zijn buur opzeggen).

    Omdat ik geen username wachtwoord ken van mijn @HOME mail en ik ook geheel niet van plan ben mee te werken aan de onzinnige regels van @HOME, heb ik het na drie maal mijn mail over het opzeggen van mijn internet verstuurd te hebben (en daarop driemaal een antwoord ontvangen, ook van iets anders dan een autoreply namelijk de @HOME helpdesk zelf waarmee zij toch duidelijk maken dat zij het bericht ontvangen hebben) besloten nu niets meer te doen. Ik heb mijn plicht, tijdig opzeggen, gedaan, en dat zij die opdracht vervolgens niet verwerken is hun probleem.

    Iemand ervaring of dit nu ook goed komt?

    groetjes Edmond
  • Email is nog altijd geen geldig medium omdat je er geen handtekening onder kunt plaatsen (even de digitale handtekeningen waarbij de ontvanger een key moet hebben daargelaten). Een opzegging moet je dus nooit per email afhandelen. Dat ze eisen dat je vanaf het @home domein mailt, is voor hen een beetje zekerheid dat je bent wie je zegt dat je bent.

    Wat is er mis met even een briefje van twee regels maken (bij voorkeur aangetekend opsturen)?

    Ik neem aan dat er ook wel een zekere controle plaatsvindt als je telefonisch opzegt. Weet je bv. de geboortedatum van je buurman?

    Ik heb geen ervaring met opzeggen van @home, maar voel wel aan m'n water dat je op een conflict afstevent op deze manier, en dat is door je aan de in jouw ogen stompzinnige regels te houden makkelijk op te lossen. Wees dan ook niet zo koppig, je hebt straks met je verhuizing al genoeg aan je hoofd.
  • [quote:ae024aabd1="BrigitteW"]Een opzegging moet je dus nooit per email afhandelen.[/quote:ae024aabd1]

    Ze staan het zelf toe. ALleen stellen ze die eis dat het van hun eigen domein af moet komen. En dat vind ik dan weer onzin.

    [quote:ae024aabd1="BrigitteW"]Wat is er mis met even een briefje van twee regels maken (bij voorkeur aangetekend opsturen)? [/quote:ae024aabd1]

    1. Dat kost geld en veel meer moeite.
    2. Ik heb er bij @HOME even weinig vertrouwen in dat het dan wel goed komt.
    3. Dit is 2004.
    4. Het gaat om een internetbedrijf, daar wil ik alleen digitaal mee zakendoen.
    5. Zij sturen hun rekeningen ook alleen digitaal.
    6. ZIj sturen hun rekeningen ook alleen naar het @HOME-account waardoor ik die dus nooit zie. Ik heb meermaals gevraagd die naar mijn andere mailaccount te sturen en dat verdommen ze. Dit is mijn enige en laatste kans ze 1 maal daarop terug te pakken.

    [quote:ae024aabd1="BrigitteW"]Ik neem aan dat er ook wel een zekere controle plaatsvindt als je telefonisch opzegt. Weet je bv. de geboortedatum van je buurman? [/quote:ae024aabd1]

    Dan gaat het daar al mis, ik weet niet wanneer Frans (zo heet ie) jarig is. Ik weet wel zijn IP en hoeveel verkeer hij zo per dag over zijn @HOME lite verplaatst 8)

    [quote:ae024aabd1="BrigitteW"]Ik heb geen ervaring met opzeggen van @home, maar voel wel aan m'n water dat je op een conflict afstevent op deze manier[/quote:ae024aabd1]

    Ja, ik ben er ook bang voor. Alleen ben ik inderdaad behoorlijk eigenwijs juist als het om dit soort dingen gaat. BOvendien heb ik meerdere mails gewoon van medewerkers van @HOME waarin zij bevestigen die mail van mij ontvangen te hebben. Dat ik heb opgezegd is dus bekend binnen @HOME en ook kunnen de medewerkers er mail verstuurd van een andere dan een @HOME adres lezen, begrijpen en beantwoorden. Dus ook daar zie ik geen probleem.

    Maar ik geef toe……

    groetjes Edmond
  • Je bent dus gewoon koppig. Ergens in september, wanhopige posting van Edmond: "Help, @home plundert mijn rekening nog steeds en ik heb maanden geleden al opgezegd". Soms is het zo voorspelbaar he?
  • [quote:69cd48d1c4="Edmond Varwijk"]ALleen stellen ze die eis dat het van hun eigen domein af moet komen. En dat vind ik dan weer onzin.[/quote:69cd48d1c4]Je kan met een programma als Outlook (Express) of Mozilla Mail of Mozilla Thunderbird (of weet ik wat allemaal nog meer) ook gewoon mail versturen alsof het van adres x komt. Vervolgens zet je er een reply-to adres bij zodat ze wel antwoorden naar het juiste adres. Als het dan niet goed gaat is het idd de fout van @Home.

    - Bas
  • Ik ben het met BrigitteW eens. Zeg het gewoon op via een aangetekende brief. Je zegt zelf dat je niet echt vertrouwen hebt dat @home het goed afhandelt, dan heb je als je een brief aangetekend verstuurd hebt toch een sterker bewijs dat je daadwerkelijk opgezegd hebt.

    Bovendien zal het sturen van een brief uiteindelijk minder moeite kosten dan een flinke e-mailwisseling.

    Ondertussen kun je natuurlijk altijd nog je gelijk proberen te halen door met @home over dit punt te discussiëren, de consumentenbond in te schakelen etc.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.