Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

Groot verschil in datametingen Chello

None
6 antwoorden
  • Ik heb sinds enige tijd een Chello Start account bij UPC.
    Om mijn datagebruik bij te houden gebruik ik het programma Stat'n'Perf.
    Nu is mij echter opgevallen dat er deze maand een groot verschil (mijn meting 101 MB, Chello meet 136 Mb) is tussen de metingen van Chello (datagebruik.chello.nl) en het gebruik dat Stat'n'Pref aangeeft.
    De afgelopen maanden waren de metingen wel nagenoeg gelijk.
    Hierover heb ik contact opgenomen met UPC en als antwoord krijg ik het volgende:

    De fout zit in uw programma.
    Deze meet namelijk alleen alle bits die met succes verzonden of gedownload zijn.


    Er is namelijk ook pakket verlies. Dit is uiteraard ook data maar zal niet meegeteld worden
    door zo'n extern meet programma.
    Wel word deze data over de Chello lijn verstuurd en zal dus gemeten worden door onze servers.


    Verder zijn er nog andere factoren die niet worden meegenomen in zo een meetprogramma.


    Het beste kunt u het gebruik dat aangegeven is op datagebruik.chello.nl aangezien
    deze precies aangeeft wat u heeft verbruikt.

    Nu is mijn vraag wat pakket verlies betekent en of dit verschil in metingen hierdoor zo groot kan zijn?
  • Nee dat zal het niet zijn, maar als jou PC uitstaat dan is er toch om de zoveel tijd even verkeer tussen de modem en Chello misschien dat ze dat onder overige zetten?
    En daarnaast kun je misschien beter eens kijken naar DUmeter, die is heel naukeuring.
  • Je mag al blij zijn, dat ze je met die vraag ter wille waren. Je hebt een start pakket waarop je geen servers mag draaien oftewel meerdere pc's op 1 aansluiting. Ik heb het pro pakket en betaal daar dus voor. Het verschil zit m echt in het programma wat je gebruikt. Ook al surf ok download je niet, je verbruikt toch data, die het programma niet registreerd.
  • [quote:e7fc9b32a4="Rick Gimpel"]Je mag al blij zijn, dat ze je met die vraag ter wille waren. Je hebt een start pakket waarop je geen servers mag draaien oftewel meerdere pc's op 1 aansluiting. Ik heb het pro pakket en betaal daar dus voor. Het verschil zit m echt in het programma wat je gebruikt. Ook al surf ok download je niet, je verbruikt toch data, die het programma niet registreerd.[/quote:e7fc9b32a4]


    Hoe kom je erbij dat ik een server draai. Ik gebruik alleen mijn laptop voor internet. Bovendien vindt ik een verschil in metingen van 25 Mb tussen Chello en Stat 'n'Perf wel heel veel op 100Mb.
    Overigens heeft iemand met een start pakket naar mijn mening ook recht op support.
  • Waarschijnlijk vergiste ik me, en ging het om de chello servers waar je het over had. Excuus hiervoor. En ja ook met het start pakket heb je recht op ondersteuning.
    aar kijk of informeer of er betere programmas zijn die je verkeer kunnen vastleggen. Want ook al staat je pc alleen maar aan, je genereerd toch ongemerkt verkeer. Zelf vind ik het niet zo belangrijk omdat er geen data limiet geld.
  • Iedereen bedankt voor de reacties.
    Sinds enkele dagen lopen mijn metingen en die van Chello weer gelijk, zonder dat ik aan mijn instellingen iets heb veranderd.
    Het lijkt er dus op dat de fout toch bij Chello lag.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.