Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

popmail verzenden via andere provider werkt niet

None
13 antwoorden
  • Ik heb een pc met (Windows XP prof. en Netscape 7.2) en een goed werkend Tiscali-pop-mail account (via ADSL) verhuisd naar een andere plaats met een kabel-internetverbinding. Internet en mail ophalen werkt goed maar mail verzenden niet. Alle mail-instellingen nogmaals nagelopen maar het werkt niet.
    Kan het zijn dat een kabel-internetverbinding popmail bij een andere provider blokkeert?
    Of werkt pop alleen bij het eigen ip-adres dat hoort bij de provider?
    Nu moet alles via webmail en dat is soms onhandig.
  • Voor het verzenden van mail van een andere provider moet je de smtp instellingen gebruiken van de provider die je internetverbinding verzorgt.
    Alternatief: Bij sommige providers kun je de oorspronkelijke instelling gewoon laten staan, maar dan moet je even een vinkje plaatsen bij "Voor deze server is veificatie vereist". Alleen dit schijnt niet altijd te werken, die eerste optie wel.
  • Concreet: dat betekent dat ik in het vak "outgoing server" van netscape mail settings voor de uitgaande mail moet noteren: ipv "smtp.tiscali.nl" "mail.chello.nl" (staat op de site van chello)
    En moet het wachtwoord dan ook worden gewijzigd in dat van chello of blijft dat het ww. van tiscali?
  • Dat wachtwoord hoort bij de pop3, dus voor het mail ontvangen, dus moet dat ongemoeid blijven.
    Voor uitgaande mail (althans via smtp) wordt het wachtwoord helemaal niet gebruikt.
  • volgens de aanwijzingen heb ik uitgezocht wat de internetprovider was en daarna in de uitgaande mail ingevuld:
    smtp.casema.nl (en ook geprobeerd: smtp.casema.net); beide versies vond ik via google . Geen van beide werkt dus wat nu?
  • Bij een internet-abonnement krijgt men doorgaans een papier met gegevens over dat abonnement. Daarop staan de persoonlijke gegevens zoals gebruikernaam, password en modemgegevens, met daarnaast de pop3- en smtp-instellingen. [b:a80c648bc9]Die[/b:a80c648bc9] instellingen zijn uiteraard de enige juiste. Komen de nu ingevulde smtp-instellingen daarmee overeen?
  • Het kan zijn dat het onmogelijk is via de andere provider mail te verzenden, wordt nogal eens geblokkeerd. Soms is het mogelijk door inte loggen op die server. Staat wel bij waar je de servers specificeert. Overigens, wat is de noodzaak om via die provider te verzenden? Kan dat niet via je gewone provider? Tenslotte is het onmogelijk via een pop server mail te verzenden, dat kan alleen via smtp.
  • Nou betreft het mijn dochter die op kamers is gaan wonen in een studentenhuis elders, vandaar deze "constructie"; ze wil daar graag haar mailadres blijven gebruiken. Ik zal in dat studentenhuis de documentatie moeten laten opduiken van het casema account maar ja: als je ziet hoe de bedrading in dat huis van tv, netwerk en telefoon loopt dan ben ik een beetje bang dat dat moeilijk wordt.
  • Heb je die tweede optie ook geprobeerd die ik gaf in mijn eerste reactie?
    Dus voor smtp voor post verzenden [b:5836340487]wel[/b:5836340487] dezelfde server als de pop3 voor post ontvangen:
    [i:5836340487]Alternatief: Bij sommige providers kun je de oorspronkelijke instelling gewoon laten staan, [b:5836340487]maar [/b:5836340487]dan moet je even een vinkje plaatsen bij "Voor deze server is veificatie vereist". Alleen dit schijnt niet altijd te werken, d.w.z. niet bij alle providers.[/i:5836340487].
  • daar heb ik nog naar gezocht (zie plaatje) maar (ik bén eigenwijs, ik weet het : ik kies niet voor Outlook) in Netscape zie ik dat niet staan. Maar misschien heet het daar anders.[img]E:\Wpdocs\smtp.jpg[/img]
  • Ik heb helaas geen openbare webpagina om de schermafbeelding mee te sturen dus dat kan alleen als je me een e-mailadres geeft waarheen ik het kan sturen (via persoonlijk bericht bijv)
  • Helaas heb ik met Netscape geen ervaring. Misschien dat een ander forumlid hiervoor het Netscape-equivalent weet.

    Maar nog iets anders. Ik begrijp nu dat het om een studentenhuis gaat? En die internetaansluiting zat er al? Wonen daar dan niet meer studenten, die de zelfde aansluiting delen? Of anders zelfstandig op dezelfde provider zitten? Zo ja, dan zou een kijkje bij één van hen misschien de oplossing geven.
  • Ik heb m'n dochter gevraagd om een en ander uit te zoeken. Het is inderdaad een netwerk; de meeeste studenten zullen overigens hun universitaire mail account en/of hotmail gebruiken en geen popmail. Wordt vervolgd.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.