Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

E-mail wordt niet verstuurd bij Casema

None
4 antwoorden
  • Hallo,

    Ik zit met een probleem;
    Outlook express verstuurt geen e-mail meer. Ik kan nog wel e-mail ontvangen maar niet meer versturen.

    Het gaat om de e-mailaccount van mijn vader. We zijn begonnen met ISDN bij hetnet en daar hebben we nu nog steeds een emailadres van. We hebben nu echter kabel van casema.

    Ik heb bij inkomende e-mail een POP3-server geselecteerd met pop.hetnet.nl als adres.
    Bij uitgaande e-mail heb ik een SMTP-server met smtp.casema.nl als adres.

    Als ik op de knop alles verzenden en ontvangen klik krijg ik de volgende foutmelding en wordt de mail niet verstuurd:

    [quote:3827b0dca6]Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'Hetnet', Server: 'smtp.casema.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E[/quote:3827b0dca6]

    Hoe los ik dit probleem op?
  • Volgens een bron op het internet

    Deze melding verschijnt indien de mailserver voor de uitgaande mail in het mailaccount onjuist is ingesteld of indien het poortnummer voor uitgaande mail 25 is geblokkeerd (firewall, virusscanner, ISP).

    Gebruik je een firewall die een en ander blokkeerd?
    Maarten
  • De meeste providers staan niet toe dat er mail wordt verstuurd via een andere provider. Bij inkomende mail (pop3) is dit echter geen probleem.
    Heb je kabel via Wanadoo of rechtstreeks bij Casema? Voor Wanadoo hoort het 'smtp.cablewanadoo.nl' te zijn en bij Casema idd 'smtp.casema.nl' zoals je zelf aangaf.
  • [quote:be16e1c5e3="praatpaal"]De meeste providers staan niet toe dat er mail wordt verstuurd via een andere provider. Bij inkomende mail (pop3) is dit echter geen probleem.
    Heb je kabel via Wanadoo of rechtstreeks bij Casema? Voor Wanadoo hoort het 'smtp.cablewanadoo.nl' te zijn en bij Casema idd 'smtp.casema.nl' zoals je zelf aangaf.[/quote:be16e1c5e3]

    Het moest idd smtp.cablewanadoo.nl zijn. :) :) :D

    Bedankt!

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.