Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

Direct ADSL (van KPN), wel of geen poort 53

opensource4ever
2 antwoorden
  • Ookal kan ik het nergens terugvinden op internet en weet zelfs het afdelingshoofd van de klantenservice mij niet verder te helpen, ik heb het vermoeden dat men bij Direct - ADSL poort 53 dicht heeft staan (deze wordt voor DNS gebruikt).

    Dit zou NIET de bedoeling moeten zijn, overal vind ik alleen maar berichten dat deze poort juist WEL open zou zijn, maar sinds ca. een half jaar komt er niets meer door. (Na een half jaar heeft mijn uitbestede secundaire server het eindlijk opgegeven).

    Vanaf mijn modem (dat wil zeggen binnen het thuisnetwerk) is er goed bij deze poort te komen, ik heb de configuratie gecontroleerd en 'vreemde IP's' worden niet gebannen. Mijn modem is terug gegaan naar de fabrieksinstellingen en opnieuw geconfigureerd (ook geen resultaat) en verscheidende keren opnieuw opgestart (idem) , maar het helpt niets!

    Bij planet Internet wordt inderdaat porrt 53 WEL geblokkeerd en aangezien ze bij Direct - ADSL hier nog al eens mee samenwerken kreeg het vermoeden dat al dan niet bedoelt mijn poort werd afgesloten.

    Heeft iemand er verstand van, en zelf Direct-adsl, wil hij/zij mij helpen, bedankt.

    PS: stuur mij geen email, want die kan ik nu niet meer ontvangen.
  • gewoon even een servertje opzetten (bijv. web/ftp/ssh/telnet) op die poort en dan kijken of je die kan bereiken van buitenaf op die poort

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.