Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

Direct ADSL (van KPN), wel of geen poort 53

2 antwoorden
  • Ookal kan ik het nergens terugvinden op internet en weet zelfs het afdelingshoofd van de klantenservice mij niet verder te helpen, ik heb het vermoeden dat men bij Direct - ADSL poort 53 dicht heeft staan (deze wordt voor DNS gebruikt). Dit zou NIET de bedoeling moeten zijn, overal vind ik alleen maar berichten dat deze poort juist WEL open zou zijn, maar sinds ca. een half jaar komt er niets meer door. (Na een half jaar heeft mijn uitbestede secundaire server het eindlijk opgegeven). Vanaf mijn modem (dat wil zeggen binnen het thuisnetwerk) is er goed bij deze poort te komen, ik heb de configuratie gecontroleerd en 'vreemde IP's' worden niet gebannen. Mijn modem is terug gegaan naar de fabrieksinstellingen en opnieuw geconfigureerd (ook geen resultaat) en verscheidende keren opnieuw opgestart (idem) , maar het helpt niets! Bij planet Internet wordt inderdaat porrt 53 WEL geblokkeerd en aangezien ze bij Direct - ADSL hier nog al eens mee samenwerken kreeg het vermoeden dat al dan niet bedoelt mijn poort werd afgesloten. Heeft iemand er verstand van, en zelf Direct-adsl, wil hij/zij mij helpen, bedankt. PS: stuur mij geen email, want die kan ik nu niet meer ontvangen.
  • gewoon even een servertje opzetten (bijv. web/ftp/ssh/telnet) op die poort en dan kijken of je die kan bereiken van buitenaf op die poort

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.