Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

wachtwoord onthouden

3 antwoorden
  • In "Outlook Expres" waar ik verbinding met internet moet maken, moet ik steeds mijn wachtwoord ingeven. Het regeltje "wachtwoord onthouden " is grijs, zodat ik hier geen vinkje kan plaatsen. Hoe en waar kan dit gewijzigd worden? Het weghalen van Protected Storage System Provider in het register zoals in het forum ergens wordt geadviseerd helpt niet. Ik werk met Windows ME.
  • Is [url=http://www.pcproblemen.com/faq/showquestion.asp?faq=4&fldAuto=117]dit[/url] het geval bij jou?
  • ik kopieerde dit ooit: Ook komt het veelvuldig voor, dat het wachtwoord niet onthouden wordt ondanks het aanvinken van wachtwoord onthouden. U heeft ongetwijfeld al een kans gewaagd met de meest voor de hand liggende mogelijke remedies. In sommige gevallen dringt uw wachtwoord wel tot Outlook Express door wanneer u uw gegevens opnieuw invoert of een nieuw account aanmaakt. Een echt logische verklaring hiervoor kunnen we u niet geven, maar er zijn computergebruikers die er baat bij hebben gehad. Ga om dit te doen nog maar eens naar Extra en Accounts, verwijder uw account en voeg het opnieuw toe. Vergeetachtigheid is Outlook, evenals zijn kleine broertje Outlook Express, niet vreemd; er bestaan problemen met verschillende versies en onder nagenoeg alle besturingssystemen. Er is een goede kans, zo geeft Microsoft zelf toe, dat het te maken heeft met onjuiste gebruikersgegevens in de registersleutel Protected Storage System Provider. Die zorgen ervoor dat u het wachtwoord voor het inloggen op de mailserver steeds opnieuw moet invullen, ook al heeft u Outlook Express gevraagd het te onthouden. Klik op Start en Run, type 'regedit' en klik op OK. Zoek de volgende registersleutel: 'HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Protected Storage System Provider'. Hier treft u de subsleutels aan voor elk gebruikersprofiel dat uw systeem kent; er kunnen een 'Default'-, een 'Local Machine'- en een gebruikersnaamsleutel staan. Klik met de rechter muisknop op het gebruikersprofiel dat overeenkomt met uw inlognaam. In het menuutje dat nu verschijnt, kiest u voor Export. Zo maakt u voor de zekerheid een back-up van de sleutel. Als u dat gedaan heeft, klik dan opnieuw met de rechter muisknop op de sleutel en kies Delete. Verlaat de registereditor en start uw pc opnieuw op. Start Outlook Express, ga naar het Tools-menu en klik op daarna Account. Bij de Eigenschappen kiest u voor het tabblad Servers. Typ uw wachtwoord in, klik op Apply en op OK. Biedt dit geen uitkomst, dan onthoudt uw systeem wellicht geen wachtwoorden omdat de zogenoemde password caching staat uitgeschakeld. U kunt dit even controleren in het Windows Register, maar maak wel voor alle zekerheid een back-up voordat u wijzigingen aanbrengt. Sluit uw e-mailclient af, klik op Start, op Run, type 'regedit' en klik op OK. Zoek de volgende registersleutel op 'HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ Policies\Network'. Als het aan de cache ligt, dan treft u er 'DisablePwdCaching' aan, gevolgd door de waarde '00000001'. Klik er met de rechter muisknop op, en exporteer en verwijder deze vervolgens.

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.