Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

Provider blokkeert mail-verzending. Oplossing?

Vv.
2 antwoorden
  • Ik heb een domein en mailhost.

    Maar ook een email-probleem, waarschijnlijk doordat mijn internetprovider me geen mail laat verzenden met de mailserver van mijn host.

    De host geeft als enige oplossing het versturen van mail via mijn internetprovider, maar ik vind dat niet netjes. Ik ben webmaster van een kleine site en wil gewoon mail te verzenden met het emailadres dat bij mijn host hoort.

    Zelf bedacht ik dat ik wel kan webmailen, maar ik gebruik liever mijn eigen bekende mail-programma.


    Is mail verzenden met info@domeinnaam.nl als afzender voor mij verder onmogelijk vanaf mijn IP? Of zijn er nog meer opties? bvd.
  • Bekend misverstand:
    het afzenderadres heeft weinig/niets te maken met de gebruikte mailserver. Ik kan santaclaus@northpole.com als adres gebruiken en dat gewoon via mijn provider versturen.
    Maar als het er om gaat dat je je eigen server gebruikt, kan je kijken of je in je eigen server wel de mailserver van je ISP als relaying server kan invoeren. (Soms "smart relay host" genoemd)
    Dan stuur je (schematisch) als volgt: [code:1:886d9a9143]jouw mailprogramma > jouw mailserver > mailserver jouw ISP > mailserver geadresseerde ISP > mailprogramma geadresseerde[/code:1:886d9a9143]
    Daar ziet de geadresseerde niets van (tenzij ie in de headers gaat snuffelen, maar wat dna nog..?)
    Anders: betere provider nemen.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.