Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

Wederom grote frustratie omtrent een provider

4 antwoorden
  • Dit is de derde keer dat ik in aanvaring kom met een provider die alles beloofd, maar zich niet waar kan maken (Lijn te laat opgeleverd en een slechte aansluiting de eerste tijd). In dit geval gaat het om TweakDSL, waar ik mijn hoop had gevestigd dat zij het wel beter en sneller zouden doen dan mijn voorgaande ISP's, dus niet (na de controle die ik via speedtest heb gedaan). Ten eerste een snellere lijn 10Mbps/1Mbps download/Upload voor dezelfde prijs (34,95 euro) als die ik betaalde voor 1Mbps/512Kbps bij de vorige ISP. Ten tweede kwam daar ook nog een LinkTheater bij, die je aangeboden krijgt voor de prijs van voor 49,95 euro, mits je minimaal 1jaar lid blijft anders moet je die alsnog volledig betalen. Leek mij al met al een leuke aanbieding (ik gelukkig en de nieuwe ISP een goede en trouw betalende klant erbij). Ik heb vervolgens in het formulier van TweakDSL ingevuld dat ik op 24 maart de overstap geregeld wilde hebben vanwege het opzeg termijn en de migratie en heb vervolgens bij Fiberworld het abonnement opgezegd. Vervolgens wordt er een kleine maand tevoren van mijn rekening een bedrag van 144,89 euro afgeschreven, waar eigenlijk al wat vraagtekens bij mij naar boven komen, maar ik denk oke deze mensen zijn serieus en is die lijn voor elkaar. Na aansluiting van het modem en opstarten van het internet, zag ik dat dit goed was, tot ik bij speedtest.nl ging kijken of alles verliep zols het moest gaan. Resultaten van http://www.speedtest.nl (Overgenomen op Fri Mar 24 2006 om 14:39:24 UTC+0100) Download : 88.4 KByte/sec Upload : 46.1 KByte/sec Connection : 348.0 Conn/min Ping test Nederland : 0.0 ms Hier haal ik geen 10Mbps/1Mbps uit. Nagekeken op de pagina in mijn profiel bij TweakDSL, daar stond dat er niets gebeurt was met de lijn, dus bellen en kreeg daar een medewerkster aan de lijn die mij te woord stond. Tijdens dit gesprek gingen mijn frustraties steeds groter groeien en begon ik steeds kwader te worden. Ik vroeg tot drie keer wat er met deze migratie gaat gebeuren, lijn via BB-ned (ISP Fiberworld) naar TweakerDSL (ook deze lijn gaat via BB-ned), lijkt mij geen gecompliceerde omzetting. Ook vertelde ik deze medewerkster, dat zij ruim 1 1/2 maand de tijd hebben gehad om deze migratie te regelen, maar daarop antwoorde zij dat het om een streef-datum ging (lijkt mij niet, daar ik opgegeven heb deze op 24 maart te willen gebruiken). Ik was ondertussen witheet en had ook geen zin meer om nog verder te discuseren voordat ik uit mijn slof zou schieten, daar ik het gevoel heb tegen een muur op te lopen en me genaaid te voelen. Verkooppraatjes ??? Snel het geld van je rekening afhalen!!! Wachten totdat de klant boos aan de lijn hangt en dan vervolgens zeggen dat er wel naar gekeken wordt ofzo ??? Waar is de klantenservice van tegenwoordig en zij zijn niet de enige, maar gaat er nog een keer wat gebeuren aan dit soort praktijken??? Onderstaande e-mail heb ik dan ook verzonden naar TweakDSL als tweede ondersteuning van de ISP uit, waar ik vervolgens niet veel vertrouwen meer in heb. Geachte medewerker/ster Ik wil graag weten hoe het met de aansluiting staat, daar ik net een gesprek over de telefoon heb gehad met een medewerkster van jullie die mij vervolgens niet echt verder hielp. Dit omdat ik ± 1½ maand geleden dit abonnement heb aangevraagd, migratie van m’n oude ISP fiberworld en beëindiging per 24maart bij deze provider, zodat ik op deze datum over zou stappen naar jullie. Vervolgens wordt er op 28 feb. alvast een bedrag van €144,89 van mijn rekening gehaald (iets minder dan een maand voor ik de verbinding van jullie verwacht), mijn conclusie 24 maart staat de lijn erop, dus niet zoals er vervolgens door de medewerkster vrolijk wordt verteld aan mij. Er wordt vervolgens gezegd dat het om een wensdatum gaat (hier begint het politieke ja en nee spelletje en begint bij mij de frustratie boven mijn hoofd te stijgen). Ik mag verwachten dat als ik ruimschoots van tevoren een aanvraag doe en daar vervolgens van tevoren een behoorlijk bedrag voor betaal, ik toch ook enigzins op tijd de aansluiting krijg. Was dit allemaal niet het geval, dan mag je aannemen dat je op de hoogte wordt gehouden hoe het er voorstaat, wat ook niet gebeurt, zowel op de webpagina in je profiel of door een schrijven jullie zijds. Dit heb ik ook tegen de medewerkster van jullie gezegd en wordt er gezegd dat ze het door geeft aan degene die hier over gaat. Ik ben een fan van tweakersnet en lid van de HCC-club en computer-totaal, waar ik dan ook een klacht in ga dienen, voor de manier van werken jullie zijds. Met vriendelijke groet J.M. Verheij Ten eerste wil ik iedereen bedanken voor zijn reactie en medeleven op mijn schrijven. Ik heb ondertussen contact opgenomen met de consumentenbond over deze kwestie en ga hun advies opvolgen. Dus een aangetekende brief, waar volgens de jurist binnen twee weken op gereageerd moet worden, zoniet dan zijn de consequenties voor hun. Ook blijf ik bij de provider er op aan dringen om de lijn deze week in orde te maken, want hoe vaker je belt, hoe gekker ze van je worden. Hoe het verder gaat komt in een vervolg horen jullie later, maar tips zijn altijd welkom. Ten slotte zijn we er om elkaar te helpen. Groeten Marcus11
  • Ooit overwogen om lid te worden van de consumentenbond?
  • SpeedTest is niet altijd even betrouwbaar.. probeer [url=http://www.pcextreme.nl/files/1000mb.bin]dit bestand[/url] te downloaden, en kijk of je 10Mbit hebt dat is tenminste wat ik van je probleem begrijp, correct me if i'm wrong [size=10:ea7f267cb2][b:ea7f267cb2]Kom chatten op hét kanaal van C!T: [url=irc://irc.sorcery.net/off-topic]#off-topic[/url][/b:ea7f267cb2][/size:ea7f267cb2]
  • je moet wel weten dat de 10 Mbit . wel gehaald wordt als je naast de centrale woont . maar hoe verder je er van af woond . hoe minder snelheid je hebt . en voor die prijs zijn er genoeg aanbieders . dit is er een van www.wanadoo.nl adsl famelie 20Mbit plus telefoon voor nog geen 23 Euro in de maand

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.