Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

Perikelen omtrent VSM-Hosting

rzz
3 antwoorden
  • Ik wil in deze post een waarschuwing plaatsen, niet specifiek gericht tegen VSM-Hosting, maar meer in algemene zin.

    Het verhaal:
    In het verleden voor de tennisvereniging een keer besloten om een website te maken. In beginsel zo goedkoop mogelijk, dus een gratis account ergens (Wanadoo in dit geval) en een domainforwarding pakket (bij VSM-Hosting in dit geval). In het begin ging alles goed, service van VSM-Hosting was prima.

    Na verloop van tijd begon het te kriebelen: alleen een domainforwarding pakket was niet meer voldoende: geen php, geen eigen emailadressen, etc. Dus gezocht naar een goed pakket om de site te hosten. Uiteindelijk uitgekomen bij deHeeg, dus verhuizen was noodzakelijk. Verhuis-/opzeggingsbrief naar VSM-Hosting eind september 2004 verstuurd (contract liep tot begin januari), en begin januari de zaken bij deHeeg geregeld.

    Per 17 januari 2005 was de site in de lucht via deHeeg, prima dus.

    Helaas volgde in de loop van 2005 nog een rekening van VSM-Hosting voor het domainforwardpakket, voor 2005???? Dit was het moment waarop de twijfel toesloeg. Waar betaal ik VSM-Hosting nu nog voor?

    Meerdere telefoontjes en mails van mijn kant volgden naar VSM-Hosting, nagenoeg allen zonder (bevredigend) antwoord. Mail wordt nauwelijks op gereageerd, en bij telefoontjes was het steeds: "degene die hier wat van afweet is nu even niet beschikbaar. Belt u later even terug"…

    Na heeeeeel veel mails en slechts 2 keer antwoord van VSM-Hosting schijnt het nu te zijn dat mijn opzegging (verstuurd in september 2004) pas op 17 januari 2005 is binnengekomen, en dat volgens VSM-Hosting mijn contract op 7 januari afliep, dus dat ik een extra jaar nodig had…Zucht.

    Alleen als ik met wettig bewijs kon aantonen dat ik mijn brief voor 17 januari 2005 bij VSM-Hosting was binnengekomen, dan wordt er pas weer gereageerd op mijn vragen…:evil:

    Ik heb inmiddels de moed maar opgegeven…Ik ben helaas het contract met VSM-Hosting kwijtgeraakt, waardoor ik niet meer kan aantonen per wanneer het contract is ingegaan. Ik ben dus in ieder geval deels schuldig in deze discussie.

    De moraal van dit verhaal:
    Zeg op middels een [b:6160f6d611]aangetekende[/b:6160f6d611] brief; hiermee heb je altijd bewijs of en wanneer een brief is ontvangen!
    En eerder al: zoek een hostingbedrijf uit waar anderen ook goede ervaringen mee hebben. Achteraf gezien (maar ja, dat is nu makkelijk beoordelen) had ik toen veel meer moeten zoeken naar ervaringen van anderen…

    Doe je voordeel met dit verhaal!
  • Als je "waarschuwing" niet tegen VSM-hosting gericht is, waarom staat de naam dan vermeld in zowel de topic-titel als de topic zelf? :wink: :P
  • [quote:abec777df7]Als je "waarschuwing" niet tegen VSM-hosting gericht is, waarom staat de naam dan vermeld in zowel de topic-titel als de topic zelf? [/quote:abec777df7]

    Deels frustratie, omdat ik er simpelweg niet uitkom met ze, en deels slordigheid: eigenlijk zijn het 2 topics: één voor de algemene waarschuwing (kijk goed uit met welke aanbieder je in zee gaat, en communiceer vooral met aangetekende brieven [en zorg dat je zelf je administratie in orde hebt]) en één voor mijn frustratie met deze aanbieder.

    Misschien niet eerlijk tegenover deze aanbieder, maar ik ben het wel even kwijt :evil:

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.