Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

Domeinnaam verhuis probleem

Leo S
3 antwoorden
  • Hallo,

    Ik ben net van host gewisseld en heb de inloggegevens voor het nieuwe account ontvangen.
    Nu ik het domein probeer te verhuizen via het controlpanel stuit ik echter op een probleem.

    Voorzover ik weet moet er een email worden gestuurd van mijn nieuwe host naar het administrative contact emailadres van het domein.
    Deze zou het verhuizingsverzoek moeten bevestigen zodat het domein kan worden verhuist naar de nieuwe host.

    Het probleem is nu dat het contact emailadres van de admin (ik dus) niet meer te bereiken is !
    Is dit een groot probleem ?
    Of belemert dit de verhuisprocedure verder niet ?
    Dat laatste lijkt me erg onwaarschijnlijk aangezien dan alleman zomaar je domeinnaam zou kunnen opeisen ?

    Wat is hier verder nog aan te doen ?
  • Heb je geen ander e-mailadres die je tijdelijk zou kunnen gebruiken om dat mailtje naartoe te laten sturen?

    Je kan ook eerst even uitzoeken waarom die e-mail niet meer aankomt. Dit kan niet zijn doordat jij met die verhuizing bezig bent geweest, want er gebeurt namelijk nog helemaal niks totdat jij zelf die bevestigingsmail hebt beantwoord.
  • [quote:bcc04c0de4="Leo S"]Heb je geen ander e-mailadres die je tijdelijk zou kunnen gebruiken om dat mailtje naartoe te laten sturen?
    [/quote:bcc04c0de4]
    Natuurlijk heb ik wel een ander email adres wat wel werkt, maar het punt is dat het mailtje (wat volgens mij automatisch gegenereerd zal gaan worden) naar het administrative contact emailadres wordt verstuurt.
    Dit kan niet elk willekeurig emailadres zijn dus, maar moet het emailadres zijn zoals deze in een whois query opduikt.
    [quote:bcc04c0de4]
    Je kan ook eerst even uitzoeken waarom die e-mail niet meer aankomt. Dit kan niet zijn doordat jij met die verhuizing bezig bent geweest, want er gebeurt namelijk nog helemaal niks totdat jij zelf die bevestigingsmail hebt beantwoord.[/quote:bcc04c0de4]
    Vermoedelijk is er iets misgegaan toen mijn oude provider het domein heeft geunlocked.
    Sindsdien werkt het domein niet meer en ik vermoed dus dat ze de dns records hebben veranderd o.i.d.
    De mail die dus naar het domein wordt verstuurd gaat allemaal verloren aangezien er geen mailserver meer gekoppeld is aan de domeinnaam.
    Dat is de enige verklaring waarom een lookup "host unreachable" retouneerd volgens mij.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.