Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

oude freeleraccount

10 antwoorden
  • mensen die mij een e-mail sturen krijgen een not deliverble message van mijn "oude isp freeler" terwijl ik al een jaar op planet zit (niet alle verzenders hebben dat probleem naar mij ) heb de kwestie voorgelegd op de helpdesks van freeler(home) en planet maar die komen er ook niet uit. heeft iemand een soortgelijke ervaring en evt. oplossing.
  • Ja, ze sturen hun mail naar je oude ipv naar je nieuwe adres. Een Jan@freeler.nl adres verhuist niet mee naar planet he! Bij planet krijg je een nieuw e-mail adres (of moet je zelf aanmaken, verschild per ISP).
  • jawel Lodyx het vreemde is dat zoals gezegd ik al een jaar op planet zit,en een aantal verzenders mij bellen vanwege dat probleem en weer anderen daar totaal geen last van blijken te hebben,vanwege de schijnbare willekeurigheid hierin laten de helpdesks het ook afweten,het is wel zo dat ik de aan mij verzonden mails normaal binnen krijg,maar dat sommige afzenders toch de undeliverble message van m'n oude isp ( freeler) ontvangen ra ra
  • Ik denk toch dat Lodyx het bij het rechte eind heeft (of anders snappen wij beiden het probleem niet). Is het dezelfde persoon die deze meldingen steeds krijgt? Grote kans dat hij dan in z'n adresboek nog xxx@freeler.nl in plaats van yyy@planet.nl heeft staan.
  • Misschien voor de duidelijkheid,ook de 'beantwoorden'e-mails van iemand aan mij terugverzonden geven het probleem,en dit gaat toch zeker met isp planet,heb natuurlijk gecheckt dat de afzenders mijn correcte e-mailadres hebben
  • kijk eens bij jouw accounds naar het verzend adres wat je hebt staan bij planet lijkt erop dat je daar wat fout hebt ingestelt haal alle niet meer in gebruik zijnde adressen uit je accounts
  • [quote:8020c950ae="huub smeding"]Misschien voor de duidelijkheid,ook de 'beantwoorden'e-mails van iemand aan mij terugverzonden geven het probleem[/quote:8020c950ae]Je afzender adres is mogelijk wel correct (@planet.nl) maar wellicht dat in het 'reply to' veld van de mail die jij verstuurd nog wel @freeler.nl staat. Welke mailclient gebruik je?
  • er is niets meer van freeler terug te vinden in outlook en outlookexpress wat op mijn syteem draait,een netwerkje achter een sitecomgateway,ik vermoed dat er tijdens het opgaan van freeler in Het Net er iets niet goed is gegaan,alhoewel Het Net zegt dat er in hun systeem niks meer van mijn vroegere freeleraccount is terug te vinden
  • Begrijp ik goed dat freeler is opgegaan in HetNet, dat is opgegaan in Home, dat is opgegaan in Planet? Zijn de mensen die jou probleemloos kunnen mailen misschien zelf abonnee bij home / planet / (freeler / hetnet)? Dan wordt (afhankelijk van de config bij de ISP) alleen naar de username, en niet naar het domain gekeken, en de mail dus juist afgeleverd. (wordt dan gezien als een interne mail. Gebruikers van buiten die ISP's hebben problemen, want afleverdomain freeler bestaat niet meer / wordt niet meer geaccepteerd. Maar er is idd maar 1 oplossing: zorg dat iedereen aan je nieuwe mailadres zend.
  • even samenvatten : alle mails verzonden via alle providers komen bij mij aan,maar na even rondgecheckt te hebben blijken bijna alle mensen die mij mailen diezelfde boodschap van freeler te ontvangen ondanks dat hun mail bij mij wel aankomt !!

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.