Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

Iternetverbinding

6 antwoorden
  • Een kennis van mij heeft een Internet aansluiting middels de kabel. Sinds een aantal weken heeft zij problemen met het starten van IE. IE komt met de kreet dat de server niet gevonden kan worden. De verbinding met de provider is er. Ook als ik kijk bij Configuratiescherm > netwerken zie ik dat er verbinding is. Ik heb een systeemherstel gedaan en daarna ging het prima. Echter, na ongeveer 15 minuten gaf IE weer aan dat de server niet gevonden kan worden. Daarna lukt het niet meer. Alle problemen gelden ook voor het gebruik van Outlook Express. Er wordt gebruik gemaakt van een Acer laptop met Windows XP. Sp2. Het lijkt wel alsof er een tijdslot o.i.d. in werking is. Gaarne reactie.
  • een hele checklist: - modem (en router) gereset? - staat in oe iets van verbinding verbreken na post ophalen? - ie - extra - internetopties - programma´s - herstel webinstellngen - ie - extra - geavanceerd - herstel standaardinstellingen - is er een firewall verkeerd afgesteld? - zijn er mischien twee firewalls of twee virusscanners tegelijk actief? - is die pc geheel vrij van virussen, spyware, malware etc (check met uptodate virusscanner, adaware en spybot) - haalt dat alles niets uit: plaats een hijackthislog in het subforum beveiliging en privacy (lees: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewforum.php?f=15)
  • Een aantal al gedaan. Nog een aantal af te werken. Bedankt.
  • Kom er niet uit. Heb de laptop in Veilige Modus gestart. Met Internet verbinding. Gaat prima. Kan alle sites bezoeken. Virusscanner volledig de laptop laten scannen. AdAware en Spybot gedraaid. Wel het eea gevonden maar is niet de oplossing. Laatste geinstalleerde programma's er af gegooid. Geen resultaat. Firefox browser geinstalleerd. Hetzelfde resultaat. 'Kan de server niet vinden'. Ik denk aan een programma dat de toegang tot Internet blokkeerd. Of zou er een beschadiging aan het register zijn ontstaan? Wat nu te doen? Windows opnieuw installeren is wel een grote gok.
  • als het in veilige modus wel lukt is die conclusie dus juist! hoe het zit met evt firewall(s) heb je nog niet gemeld.... en dat zijn dus vaak boosdoeners voor dit soort problemen. ga start - uitvoeren - msconfig - tabblad opstarten, en vink daar (liefst alles) uit en ga via herstarten en procedure herhalen met steeds iets erbij aangevinkt, door tot je de boosdoener vindt. maar wellicht is het tóch sneller om een hijackthislogje te plaatsen in subforum beveiliging en privacy, waar kenners zitten die boosdoeners snel kunnen opsporen.
  • Ik ga weer aan de slag. Ik hou je op de hoogte. Bedankt alvast.

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.