Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

OE accounts door elkaar na herinstallatie

Binnen Outlook Express gebruik ik diverse email accounts. De mail bestanden op zich staan op een andere partitie zodat die behouden blijven bij Windows problemen. Als ik een nieuwe Windows installeer hoef ik alleen maar naar de mail map te wijzen en mijn accounts te importeren. Daar zit hem nu het probleem. Als ik een reply stuur op een mail uit het bestand word na een herinstallatie meestal verwezen naar een verkeerde account. Bijvoorbeeld, op account B heb ik eens een email binnengekregen waarop ik nu een reply wil sturen. Ik zoek dat mail op en kies voor afzender antwoorden. Normaal zal het formulier dan ook als afzender account B hebben en het via account B versturen. Maar na een Windows- en dus OE herinstallatie gebeurd het meestal dat niet account B boven aan de mail staat maar account C of D of misschien wel E. Of als OE het helemaal niet meer weet het standaard account A. Zo kan het ook ineens gebeuren dat account C met account B beantwoord word, of account E door account A. Kortom OE gooit de accounts door elkaar, of misschien staan ze wel in een bepaalde volgorde. Ik heb geen flauw idee meer in welke volgorde de accounts er ooit ingezet zijn, een aantal gaan jaren terug. Het zou erg vervelend zijn als in een moment van onoplettendheid een mail van account B vanaf een verkeerde account beantwoord word. Bij het sturen van een reply moet er goed gekeken worden of het juiste account boven de mail staat en zo nodig aangepast en dat kan je weleens over het hoofd zien. Dus de vraag is hoe krijg ik bij een herinstallatie de zaak weer op de juiste volgorde?