Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

Ruis tijdens telefoongesprek, internetplusbellen

apanatska
13 antwoorden
  • Onlangs (oktober) internetplusbellen geinstalleerd, via draadloze adapter internet aangesloten. Sinds een maand komt er ruis op de telefoonlijn bij sommige telefoontjes, niet altijd. Draadloze telefoon.
    Hoe kan dat? Is dat een bekend probleem met internetplusbellen. Of zit de telefoon op dezelfde frequentie als het draadloze internet.

    Wie heeft een oplossing.

    Alvast bedankt.
  • Voor de installatie alle materialen van KPN aangesloten, dus geen oude splitters gebruikt.

    Er zijn overigens 3 telefoons in huis, onlangs alleen het moederstation actief gelaten, andere uitgeschakeld, ruis bleef.

    Magnetron staat op 8 meter van hoofdstation van de telefoon.
  • bellen via internet ,,oftewel voip.

    ik had dat via orange. Slechte ervaringen mee.
    Ik denk dat het een techniek is die nog niet volledig is onwikkeld.

    Een oplossing voor je heb ik niet
  • Aha.

    Gisteren weer even gekeken, maar hoe stel je de frequentie vh internetsignaal op een andere lengte in?
    Gisteren ingelogd op de router, maar daar zag ik het niet staan,
    keek ik niet goed?
    Of is het handiger de frequentie van de telefoon op een andere lengte in te stellen?

    Alvast bedankt.
  • Kies voor je wireless gedeeltje van je router een ander kanaal.
    In plaats van kanaal 10 bv kies je kanaal 1 of iets dergelijks. Even uitproberen.
    Het is bekend dat DECT telefoons soms storen op de frequentie van een wireless router omdat ze in dezelfde frequentieband zitten.
  • Dat kanaal instellen gaat toch gewoon via de router.
    Daar moet je het toch kunnen instellen,
    is me althans wel een keer bij een andere router gelukt.
    Ik neem aan dat dit bij de router van KPNPlusbellen ook mogelijk is. Of niet?
  • [quote:c4e4bb98a3]Dat kanaal instellen gaat toch gewoon via de router.
    Daar moet je het toch kunnen instellen,
    is me althans wel een keer bij een andere router gelukt.
    Ik neem aan dat dit bij de router van KPNPlusbellen ook mogelijk is. Of niet?[/quote:c4e4bb98a3]Volgens de handleiding (pag. 35) zit dat na het inloggen op de Experiabox (http://192.168.2.1) onder de tab "Beheer KPN Experia Box".

    "[i:c4e4bb98a3]Hier kunt u de Wi-Fi instellingen en de Firewall instellingen
    voor uw KPN Experia Box aanpassen.[/i:c4e4bb98a3]"

    En daar lees ik onder Wifi-instellingen:

    Wifi
    Key type
    Key
    Channel


    Gr,
    Jim
  • Aha, bedankt!

    Tja, handig zo'n handleiding. Helaas wisten mijn kennissen niet waar die lag…. :lol:
  • [quote:f57a765080]Helaas wisten mijn kennissen niet waar die lag….[/quote:f57a765080]Nou, ikzelf heb helemaal geen KPN en dus geen Experiabox en al helemaal geen handleiding maar evengoed had ik 'm binnen 30 seconden ofzo HIER gevonden :wink: .

    Gr,
    Jim
  • Het heeft even geduurd maar ik heb het channel dat stond op "automatic" nu op channel 7 gezet. Maar volgens mij is de ruis nog niet weg…
    Wil dit zeggen dat het niet aan de frequentie van de router vh internetplusbellen ligt? Of moet ik een andere frequentie nemen en is het een kwestie van trial and error?

    Hoe zit het trouwens met die frequenties? Is frequentie 7 ver weg van fr. 18 dus zullen die nooit met elkaar storen? Dus wanneer freq. 7 nog stoort, is de kans dat wanneer ik het op channel 18 zet, de kans op storen kleiner dan dat channel 8 nog stoort, mocht dit met het bellen te maken hebben?
  • Het signaal van DECT telefoons is nogal "breed" en ook de kanalen die je voor je wlan kunt kiezen overlappen elkaar royaal. Alleen kanaal 1, 6 en 11 zitten elkaar niet in de weg.

    Maarre…… staat/hangt/ligt het basisstation van je telefoon per ongeluk vlak naast de wlan-router? Een afstand van minimaal een paar meter is wel aan te raden.

    Gr,
    Jim
  • Dus ik kan het beste kanaal 1, 6 of 11 achtereenvolgens eens testen?

    Router zit denk ik op 2 meter van het basistation. Er zit wel een muur tussen, hoeveel scheelt dat?
  • Nou, het is misschien ook wel een goed idee om eerst eens een "ouderwetse" telefoon met een draadje eraan rechtstreeks op de telefoonaansluiting van de Experia te prikken.

    Ruist het dan nog steeds, dan hoef je niet meer naar storingen tussen DECT en Wlan te zoeken maar zit die ruis blijkbaar ergens anders op de lijn naar KPN.

    Gr,
    Jim

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.