Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

e-mail configuratie

Anoniem
citomaster
10 antwoorden
  • Outlook Express.
    Na het installeren van mijn nieuwe pc (XP) werkt de internetverbinding perfect, maar mail kan ik wel maken en verzenden maar niet ontvangen.
    Als ik op 'Send/Receive' klik krijg ik telkens de boodschap "The host 'POP3' could not be found".
    Ik kan niet meer vinden waar ik de mail-instellingen moet checken. Iemand?
  • welke internetprovider heb je dan?
  • extra > aacounts > (account selecteren) > eigenschappen > servers
  • Ik zit bij Telenet.be

    @Teacher: Raar, dat staat precies allemaal goed.
    Account: POP3
    Server: POP3
    Incoming port: 110
    Secure (SSL): no
    Dat zijn dezelfde gegevens die volgens de foutboodschap ingesteld moeten worden.
    Alleen 'Protocol: POP3' vind ik niet.
  • Gevonden! 8)

    De foutboodschap was dus fout.
    De server voor inkomende mail (POP3) is 'in.telenet.be'.
    De server voor uitgaande mail (SMTP) was ook verkeerd, maar dat werkte wel.
    Vreemd. :roll:

    Alleszins bedankt voor de replies, mannen.
  • nee. de booschap was precies goed.

    de host met de naam pop3 kon niet gevonden worden omdat die niet bestaat. Daar had dus in.telenet.be moeten staan.
  • 't Is te zeggen, de boodschap was juist in zoverre hij de juiste server niet kon vinden.
    Maar er stond volgens mij uitdrukkelijk om na te kijken of volgende instellingen er stonden:
    Account: POP3
    Server: POP3
    Protocol: POP3
    Incoming port: 110
    Secure (SSL): no
    Om het na te kijken zou ik de foute data terug in moeten voeren.
  • [quote:5ccc3f8438="32db"]'t Is te zeggen, de boodschap was juist in zoverre hij de juiste server niet kon vinden.
    Maar er stond volgens mij uitdrukkelijk om na te kijken of volgende instellingen er stonden:
    Account: POP3
    Server: POP3
    Protocol: POP3
    Incoming port: 110
    Secure (SSL): no
    Om het na te kijken zou ik de foute data terug in moeten voeren.[/quote:5ccc3f8438]

    bij server moet zoiets staan: pop.telenet.be ,, dat is dat fout,, ik weet niet waar je dat gelezen hebt?
  • Wat bedoel je?
    Op het 'internet accounts' scherm druk je op 'eigenschappen' en onder de tab 'servers' staat "My incoming mail server is a xxx server". Bij xxx staat "POP3" ingevuld.
    Daaronder
    Incoming mail (POP3) "in.telenet.be"
    Outgoing mail (SMTP) "uit.telenet.be"

    Bedoel je dat xxx vervangen moet worden door "pop.telenet.be"?
  • Nee hoor, staat prima zo.

    t.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.