Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

Al mn mail terug gebounced

12 antwoorden
  • Help help help, ik krijg telkens onderstaande meldingen wanneer ik een bericht reply: You do not have permission to send to this recipient. For assistance, contact your system administrator. <hpsmtp-eml12.kpnxchange.com #5.7.1 smtp;550 5.7.1 of did not reach the following recipient(s): **naam**@casema.nl on Mon, 10 Sep 2007 20:15:32 +0200 There was a SMTP communication problem with the recipient's email server. Please contact your system administrator. <hpsmtp-eml14.kpnxchange.com #5.5.0 smtp;550 Win XP SP2, MS Outlook 2003, ISP Planet, pop3 (poort 110) smtp (poort 25). De vraag is dus of iemand van jullie hiervoor een oplossing heeft...alvast dank!
  • Ziet eruit als een probleem van de mailserver van de ontvanger (casema-abonnee). Heb je dit alleen bij die persoon, of ook als je andere mensen mailt?
  • Hoi Rolfb bedankt voor het reageren, en ja, ik heb dit bij meerdere personen die ik reply, dan wel een mail stuur... :cry: Heb je hier voldoende aan?
  • Ik neem aan dat je wel mail kan ontvangen? In dat geval hoeven we het dus niet te zoeken in de richting van verbinding. Eén mogelijkheid zou de smtp-instelling kunnen zijn, die is naar ik meen bij Casema [i:2926208f79]smtp.casema.nl [/i:2926208f79] . Misschien nieuw abonnement bij Casema, en de smtp-instelling nog van vorige profider?
  • Mijn isp is Planet, pop is pop.planet.nl en smtp = mail.planet.nl
  • gezien de foutmelding lijkt het me geen smtp-probleem. dan zou er immers niks hebben kunnen aankomen dat deze boodschap genereert. het lijkt er meer op dat de kpn-machines (tijdelijk) niet in staat zijn contact te maken met de machines van casema. dat komt af en toe voor!
  • [quote:63ddd7e5a7="R.J. Schrijvers"]Mijn isp is Planet, pop is pop.planet.nl en smtp = mail.planet.nl[/quote:63ddd7e5a7]Isp is Planet en je internetprovider is Casema (zie startbericht van dit topic)? Als dat het geval is, werkt verzenden inderdaad niet. Verander in dat geval je smtp in die van Casema. Ik heb zelf ook zoiets, m'n provider is UPC (tot voor kort Chello), heb daar ook mijn hoofdaccount, maar daarnaast heb ik nog altijd een hccnet-adres. Lezen van post gaat gewoon prima met pop.hccnet.nl, zo moet het zelfs, maar verzenden moet het de smtp-instelling van Chello zijn. Dat is wat ik met mijn vorige bericht bedoelde.
  • neen, zijn ip is niet casema, maar planet/kpn het ging om berichten aan iemand met een adres bij casema.
  • Klopt Derk, idd niet isp casema, maar planet/kpn. het lijkt wel of de problemen zich opstapelen, nu niet allen reply's maar ook nieuw verzonden mail wordt tergug ge-bounced. Zou m'n kpn experia box (veredelde router-modem) nog roet in het eten kunnen gooien?
  • dat lijkt me niet waarschijnlijk: zo´n ding acht ik niet in staat tot de gedetailleerde foutmeldingen die jij in je starttopic aanhaalt. m.i. kunnen wij dit niet oplossen, maar is het een typisch geval voor de helpdesk van je provider, want ik vermoed dat er dáár iets mis is.
  • Nou, dan ga ik dat proberen, allemaal dank voor jullie input! :D
  • Nou, ik me diep schamen :oops: :oops: , de fout ligt in 1 geval bij de ontvangers, zodra ik een reply genereer, wordt een foutief email adres toegevoegd, deze kennis in kennis gesteld, past z'n adres aan, probleem opgelost...dat dan weer wel! Dus allen nogmaals dank voor de input.

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.