Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

internetbellen naar 0900 lukt niet ( speedlinq)

KeesA
5 antwoorden
  • hoi,

    ik kwam er net achter dat ik niet kan bellen naar 0900 nummers ed. gewone nummers en 06 nummers gaan wel normaal.

    Zodra ik een 0900 nummer bel of 0800 nummer, dan hoor ik hem 1 keer overgaan, lange stilte, en dan gesprekstoon.

    Ik bel via speedlinq bellen, 20 mbit abo, speedtouch 780 modem.

    ps bij de modem instellingen kan ik niks vinden wat dat eventueel zou moeten blokeren.
  • Ik heb ook Speedlinq 20Mbit + bellen. 0900 nummers zijn geen enkel probleem. Je kunt servicenummers of bepaalde servicenummers (0900/0800) laten blokkeren. Dat is wellicht in het verleden gebeurd bij je? Of er zijn problemen geweest met je rekening, zodat ze voor de zekerheid de duurste nummers niet voor je beschikbaar stellen?

    Cynische is dat alleen via de 'service'desk van Speedlinq, dus telefonisch (70 ct./min!!) instellingen m.b.t. servicenummers kunnen worden gedaan. En dat servicenummer begint met….. 0900 :D

    Kijk even op de site van SL naar je instellingen: mijn speedlinq > servicepunt > bellen. Daar staat de policy voor de servicenummers voor jouw abonnement.
  • ja inderdaad erg handig dat ze alleen via dat 0900 nummer te bereiken zijn.

    goeie tip van hun servicepunt, maar daar lijkt alles ok,alle servicenummers staan gewoon aan, dus daar is niks vreemds te zien. In het verleden ook niks geks gehad omdat ik die telefoon amper gebruik eigenlijk.

    nu even kijken wat ik ga doen, een telefoon ergens anders vandaan halen en kijken of het heel toevallig aan de telefoon ligt, of hun helpdesk bellen met m mobiel, 70 ct + mobiele kosten..

    was te trouwens vandaag opviel, ik wou naar woningbouw bellen, een gewoon 010 nummer die gaf ook geen gehoor. Zou het iets kunnen zijn dat alle nummers waar je doorgechakeld wordt naar een computer het niet doen?
  • Nee. Ik heb regelmatig namaakmensen aan de lijn met eindeloze keuzemenus.

    Ik zou ook niet zo snel kunnen beredeneren waar 't 'm in zit dat bepaalde nummers blokkeren. Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat dat in de router zou zitten of in de telefoon die je in je hand hebt. Maar als een andere telefoon hetzelfde resultaat geeft KAN het een defekte VOIP afdeling in je router zijn. Dan toch maar een paar Eurotjes aan de helpdesk besteden.
  • nou waarschijnlijk ligt het dus aan mn telefoon, gisteravond werkte hij ook niet meer naar mn mobiel, en even later deden opeens de 0900 nummers het weer.
    het lijkt erop dat op het moment dat er wordt opgenomen door te tegenpartij, mijn hoorn niet meer werkt.

    het was een nieuwew telefoon dus straks even trug naar de mediamarkt en kijken of ik hem om kan ruilen.

    in elk geval bedankt voor de reacties.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.